lördag 22 oktober 2011

Beautiful Malice.


Titel: Beautiful Malice
Författare: Rebecca James
Utgivningsår: 2011
Förlag: Faber & Faber
Språk: Engelska
Antal sidor: 353

(Utläst 22 okt 2011)

Following a horrific tragedy that leaves her once perfect family devastated, Katherine Patterson moves to a new city, starts at a new school, and looks forward to a new life of quiet anonymity. But when Katherine meets the gregarious and beautiful Alice Parrie her resolution to live a solitary life becomes difficult.


Kommentarer:
Oj, vad trist att den här boken är slut. En riktig bladvändare som jag nu har sträckläst under ca 3 dagar. Riktigt spännande och påminner en hel del om tv-serien Pretty Little Liars faktiskt. Vet inte varför jag tyckte det, men det gjorde jag.

Kan inte förstå att det här bara är Rebecca James debutroman för hon är riktigt skicklig. Man får i boken följa Katherine under tre perioder. En förfluten tid, en nutid då hon lär känna Alice samt framtiden tillsammans med dottern. James har i boken på ett briljant sätt vävt samman dessa tre perioder på ett sätt som känns naturligt och man behöver aldrig tveka eller undra vilken tidsperiod det är.

Boken var spännande från första till sista sidan och fick mig att känna SÅ mycket. Ilska, sorg, glädje.
Kort och gott en helt fantastisk debut av Rebecca James. Tror också att den här boken skulle göra sig riktigt bra som film! Det här är det bästa jag har läst på länge!

Betyg: 5










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...