fredag 14 oktober 2011

Bokbloggsjerka

Tänkte testa det här med bloggjerka för första gången, kul! Det här är veckans Jerka
Om du som jag är ganska ny i bloggvärlden och inte vet vad vad jerka är, så kan klicka HÄR

Denna långhelgsfråga är:

Vilken är den sämsta bok som du faktiskt har läst ut och varför var den så dålig?

 Svår fråga, det var länge sedan jag läste en riktigt, riktigt dålig bok. Men en bok som jag nyligen läste och inte tyckte var bra alls var Bree Tanners andra liv av Stephenie Meyer. Den var bara så himla tråkig. Alltså det var ju en kul idé att skriva en bok om något som knappt fick något utrymme alls i "Eclipse"-filmen. Men man visste ju hur den skulle sluta, vilket gjorde att den inte kändes spännande alls. Svårt dock att säga om boken verkligen var så dålig att det var den sämsta bok jag någonsin läst... men bra var den ju verkligen inte. Trist, trist, trist och en jättebesvikelse i jämförelse med de andra Twilight-böckerna. Kändes mest som bara ännu ett sätt att tjäna pengar. Suck.

Vilken är den sämsta bok du har läst?

7 kommentarer:

  1. Twilight-böckerna har jag inte läst och det kommer jag mest troligt inte att göra heller. Det du beskriver låter lite som Val McDermid som blandar helt fantastiska böcker (serien om Tony Hill/Carol Jordan) med direkt usla böcker (alla andra)

    SvaraRadera
  2. Twilight-böckerna är nog inget för mig heller, vampyrer eller zombies är helt enkelt inte min grej.

    SvaraRadera
  3. Annika: Jobbigt med författare som är väldigt ojämna.

    Monika: Okej. Smaken är som baken. Delad.

    SvaraRadera
  4. Jag har inte läst någon Twilight-bok. Gillar annars vampyrer. Vet inte riktigt varför men av någon anledning ser jag hellre tv-serier eller filmer med vampyrer än läser böcker om dem.

    SvaraRadera
  5. Fredrik: Ja, så kan det ju vara. Då gillar du väl True Blood?

    SvaraRadera
  6. Så tråkigt att alla verkar ogilla den :( Men kommer säkert läsa den ändå, kan inte hålla mig :P

    SvaraRadera
  7. Miriam: Jag tycker absolut att du ska läsa den om du verkligen vill, men jag blev jättebesviken!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...