lördag 8 oktober 2011

Sweet Valley Confidential


Titel: Sweet Valley Confidential- Ten years on
Författare: Francine Pascal
Utgivningsår: 2011
Förlag: Arrow books Ltd
Språk: Engelska
Antal sidor: 304

(Utläst 8 okt 2011)

It's been ten years since the Wakefield twins graduated from Sweet Valley High, and a lot has happened. For a start, Elizabeth and Jessica have had a falling out of epic proportions, after Jessica committed the ultimate betrayal, and this time it looks like Elizabeth will never be able to forgive her. Suddenly Sweet Valley isn't big enough for the two of them, so Elizabeth has fled to New York to immerse herself in her lifelong dream of becoming a serious reporter, leaving a guilt-stricken Jessica contemplating the unthinkable: life without her sister. Despite the distance between them, the sisters are never far from each other's thoughts. Jessica longs for forgiveness, but Elizabeth can't forget her twin's duplicity. Uncharacteristically, she decides the only way to heal her broken heart is to get revenge. Always the 'good' twin, the one getting her headstrong sister out of trouble, Elizabeth is now about to turn the tables...

Kommentarer:
Har  precis läst ut Sweet Valley Confidential. Boken som utspelar sig ca 10 år efter serien om tvillingarna på Sweet Valley High, som jag läste när jag var yngre. 

Detta var en bok jag inte tvekade en sekund innan jag beställde. Jag var helt frälst på tvillingarna under de tidiga tonåren. Jag är dock fortfarande inte helt säker på vad jag tyckte om den här boken. Man kunde helt klart känna igen Francine Pascals sätt att skriva och det var en solklar nostalgitripp tillbaka till sina gamla kompisar. Dock tyckte jag att boken kändes ganska orealistisk. Det kändes lite konstigt för mig att Todd och Jessica plötsligt hade blivit ett par. Och varför förstörde författaren Stevens karaktär helt? Kändes inte alls realistiskt. Var som att hon bara var tvungen klämma in ett bögpar bara för att verka politiskt korrekt. Nej, det köpte jag inte alls. I övrigt liknade denna bok alla tidigare böcker om tvillingarna, Jessica klantar till det och förstör för Elizabeth som i sista stund inser att hon inte kan klara sig utan sin syster och till slut förlåter henne. Samma gamla visa fortfarande alltså... 
Ja, ja det var ju en ganska trevlig underhållning ändå. Om inte annat för nostalgins skull. 

Betyg: 2

1 kommentar:

  1. jag älskade också tvillingarna nä rjag var liten=) det roliga är att barnen på mitt jobb slukar böckerna nu, 20 år senare=)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...