måndag 7 november 2011

30 days of books. Day 02.




Denna bok är helt klart en av dem böcker i min bokhylla som jag har läst flest gånger. Vet inte varför riktigt, för egentligen är det väl inget speciellt med den här boken. Jag hade en rejäl Marian Keyes- period för några år sedan och jag älskade hennes chic litts mer än något annat. Jag har läst både den här och "Vattenmelonen" hur många gånger som helst. Men av någon anledning fastnade jag väldigt mycket för karaktärerna i just den här boken. 


Beskrivning från Bokus:
Med en alldeles speciell blandning av humor, allvar och ironi skildrar Marian Keyes sina karaktärer. I Sista chansen får vi möta Tara och hennes vänner Katherine och Fintan. De kommer alla från samma lilla stad på Irland men bor nu i London. Tara har just fyllt trettio och inser att om hon dumpar sin osympatiske pojkvän kommer hon att hamna på glasberget. 

Jag saknar Marian Keyes underhållande sätt att skriva i hennes senaste böcker. De känns inte alls lika bra som hennes tidigare böcker, trist tycker jag som ju älskade exempelvis den här boken. Känner mig inte alls lika sugen nu efter att ha läst till exempel "Oväntat besök på Star Street", som bara kändes deppig rätt igenom. Usch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...