fredag 11 november 2011

Bokbloggsjerka 11-14 nov.

Dags för helgens Jerka

Frågan denna helg är:
Böcker har ofta en tendens att filmatiseras. Vilken karaktär i filmerna/tv-serierna har minst/mest motsvarat den bild som du har skapat av bokkaraktärerna?

Det finns nog många karaktärer som inte riktigt har motsvarat min bild egentligen, men den som känns mest aktuell just nu är Skeeter från boken Niceville och med filmen med samma namn. När jag såg att Emma Stone skulle spela henne var min första tanke: "Oj!" Nej, det var inte riktigt så jag föreställde mig Skeeter som karaktär. Emma Stone är ju ändå rätt snygg, och jag hade inte alls föreställt mig att Skeeter såg ut så. Så det var en liten besvikelse.

8 kommentarer:

  1. Jag har inte tänkt se Niceville på film, just för att jag är rädd för att bli besviken.

    SvaraRadera
  2. Det förstår jag. Det är ju det som är risken med filmatiseringar.

    SvaraRadera
  3. Jag har varken läst boken eller sett filmen, än. Boken ligger i hyllan och väntar och filmen tror jag knappt det blir någongång.

    SvaraRadera
  4. Okej, boken är helt ok. Mysig.

    SvaraRadera
  5. För att hålla spänningen uppe så läste jag inte in mig på filmen alls; att Emma Stone spelade Skeeter var alltså en överraskning. Hon är jättebra och jag vande mig snabbt, men min första tanke var också att "sådär ser ju inte Skeeter ut!" och "Emma Stone är ju bara enochsextioåtta! Skeeter är ju typ enochåttio!" När hon träffar chefredaktören för Jackson Journal har de ansträngt sig för att hon ska se lååååång ut, men i resten av filmen är hon ungefär lika lång som alla andra.

    SvaraRadera
  6. Haha! Ja, jag tänkte också att Skeeter ju ska vara lååång.

    SvaraRadera
  7. Jag har precis läst boken men måste se filmen snart:-)!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...