fredag 18 november 2011

Bokbloggsjerka 18-21 nov.

Denna veckas fråga i jerkan är:

Vilken är din absoluta favoritbok av de som du har läst på ett annat språk än svenska?

Oj oj oj, vad svårt. Men det måste nog ändå bli den sista Harry Potter-boken. Jag kommer ihåg att jag köpte den i London samma dag som den kom ut och att jag sträckläste den på flyget hem och att jag fortsatte läsa när jag kom hem; enda till fram på natten. Vaknade tidigt nästa morgon och läste ut den typ kl. 8 på morgonen. Jag kunde bara inte sluta läsa, så spännande var det. Jag hoppas på att få uppleva något liknande igen. Jag älskar att bara bli helt besatt av en bok, att bara inte kunna sluta läsa.



11 kommentarer:

  1. Det är roligt när böcker är så bra att man bara inte kan sluta läsa.

    SvaraRadera
  2. Jag vet, jag älskar när det blir så!

    SvaraRadera
  3. En bok jeg også leste i ett strekk - jeg sov ikke engang før den var utlest. Herlig, skulle ønske jeg traff på slike bøker oftere.

    SvaraRadera
  4. Harry Potter är något jag faktiskt inte läst på engelska fast jag läst de svenska hur många gånger som helst, så det är kanske något man ska göra? :)

    Älskar också när det är en sån bok man verkligen inte kan sluta läsa och inte sluta tänka på heller!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker faktiskt inte om Harry Potter böckerna på engelska, jag gillar svenska översättningen mycket bättre.
    Även House of Night vill jag helst inte läsa på orginalspråk, men i övrigt så föredrar jag att läsa på engelska. :)

    SvaraRadera
  6. Bokparadiset: Jag vet... jag älskar när man verkligen inte kan få nog, man bara läser och läser...

    Tycker jag absolut att du ska göra.

    Petra: Okej. Jag läste någon på engelska och någon på svenska, gillade båda delarna.

    SvaraRadera
  7. Jag svarade också Harry Potter, fast kan inte specificera vilken bok jag tycker är bäst.

    SvaraRadera
  8. Kul... då tycker vi lika!

    SvaraRadera
  9. Det var längesedan jag hittade en bok som jag inte kunde släppa ifrån mig. Jag tror det var någongång när jag var ung :)

    SvaraRadera
  10. Du får leta vidare. Jag älskar när det händer!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...