söndag 20 november 2011

Hemsökt - Älska dig till döds



Titel: Älska dig till döds
Författare: Meg Cabot
Serie: Hemsökt
Utgivningsår:  2010
Förlag: B. Wahlströms
Språk: Svenska
Antal sidor: 222

(Utläst 20 nov 2010)
Susanna Simon är en medlare. Hon kan se och tala med de döda. De lämnar henne inte ifred förrän hon har hjälpt dem med deras oavslutade affärer med de levande. Men Jesse, det sexiga spöket som hemsöker hennes rum, verkar inte behöva hennes hjälp. Det passar Suze utmärkt eftersom hon precis har flyttat till det soliga Kalifornien och hellre håller till på stan än på kyrkogården, och surfar istället för att hjälpa de döda. Men den första dagen i skolan blir inte precis som hon hade tänkt sig. Där finns ett spöke med hämnd i sinnet och Suze råkar stå i hennes väg.

Kommentarer:
Nu är det bekräftat. Jag älskar Meg Cabot. Jag gör verkligen det. Jag har ju redan börjat läsa Princess Diaries-serien, men ville gärna prova på att läsa något annat av henne också så då tänkte jag att jag skulle testa att läsa Hemsökt. Jag visste från första sidan att den här boken skulle jag gilla. Så mysig!
Jag gillar verkligen Suze som karaktär. Hon är stark och jag gillar det! Gillade också Kloker en massa. Verkar så söt!

Kanske inget mästerverk så, men en otroligt lättläst, mysig ungdomsbok som får en att vilja läsa fortsättningen och det snart. Ska försöka beställa bok 2 i serien så snart som möjligt. För det här är en serie jag vill fortsätta läsa.


Någon mer som har läst den här serien och gillar?
Förlåt för en ganska kort recension, men har inte så mycket att säga förutom att jag rekommenderar den till alla som vill ha något lättsmält och mysigt att läsa.

Betyg: 4




Det här var ett rec-ex från B. Wahlströms, tack så mycket!


2 kommentarer:

  1. Jag håller med. Meg Cabot ät bäst! Den här serien är en av mina favoriter och det bästa är att den bara blir bättre och bättre! :D Om du gillar den här så borde du läsa Saknad - Träffad av blixten av Meg Cabot också, den är superbra!

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Jo men jag älskar verkligen Meg Cabot! Ny favvoförfattare helt klart!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...