tisdag 29 november 2011

Hemsökt - Det nionde kortet



Titel: Det nionde kortet
Författare: Meg Cabot
Serie: Hemsökt
Utgivningsår: 2007
Förlag: Damm förlag
Språk: Svenska
Antal sidor: 224

(Utläst 28 nov 2011)

Vetenskapsmännen hävdar att det inte finns spöken. Susannah Simon önskar att hon kunde hålla med! Hon har bott i det soliga Kalifornien i två veckor och hennes liv kretsar kring pool partyn, nya vänner och Jesse, spöket som bor i hennes rum. Allt är med andra ord toppen! Åtminstone tills en död kvinna plötsligt sitter gråtande vid hennes säng och bönfaller henne att söka upp "Red" och förklara för honom att det inte var han som dödade henne. Att hitta en mördare är inte det lättaste, särskilt inte när alla ledtrådar verkar leda till Tads pappa. Tad som är den snyggaste och rikaste killen i skolan ... och den första kille som bjudit ut Suze.

Kommentarer:

Jag gillar Hemsökt-böckerna, det gör jag verkligen. Men jag tyckte den här bitvis kändes ganska seg. Gillade den första bättre. Men fortfarande en helt OK bok. Den var inte dålig, men jag blev lite besviken då jag tyckte så mycket om den första boken i serien.

Gillar fortfarande Suze jättemycket som karaktär, hon är en cool tjej med mycket skinn på näsan och det gillar jag. Tyckte som sagt tyvärr att den här kändes lite seg då och då, men jag måste säga att jag verkligen gillade slutet. Och Kloker verkar ju SÅ söt. Aww...

Har väl egentligen inte så mycket att säga om den här boken, men jag kommer definitivt att läsa nästa del. För jag gillar fortfarande serien starkt. Lättsmält med en bra huvudkaraktär. Jag vill fortfarande se hur Suze kommer att utvecklas genom serien. Det ska bli spännande att följa.


Betyg: 2



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...