onsdag 2 november 2011

Månadsrapport: oktober 2011

Läst i oktober 2011; 
 Sweet Valley Confidential - Francine Pascal
 En dag - David Nicholls
 Kärlek, lögner och Jessica Wakefield - Francine Pascal
 Blod, svett och tårar -  Francine Pascal
 Beautiful Malice - Rebecca James
 Själens osaliga längtan - Audrey Niffenegger
 Niceville - Kathryn Stockett  


Bästa boken var: Står mellan "Själens osaliga längtan" av Audrey Niffenegger och "Beautiful Malice" av Rebecca James. Men jag tror nog att Själens osaliga längtan var den bättre av dem två. 


Sämsta boken var: Blod, svett och tårar av Francine Pascal. Det var nog mest jag som faktiskt nu har insett hur barnsliga tvillingböckerna faktiskt är. 

Antal böcker lästa på engelska: 2
Antal böcker lästa på svenska:
5

Sammanfattning av månaden: Har fått mycket läst under oktober. Mycket mer än vad jag trodde. Jag har plöjt bok efter bok med bara några dagars mellanrum. Kan ju bero på en rivstart i och med uppstarten av den här bloggen också. Har blivit mycket roligare att läsa sedan dess. Jag har alltid älskat att läsa, men har varit i en lässvacka under en ganska lång tid.

Planerar att läsa i november:  Har en hel hög med böcker som ligger och väntar, men jag planerar nog att läsa både några fler böcker i Shopaholic-serien och de första böckerna i Mortal instruments-serien bl.a.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...