torsdag 24 november 2011

Sweet Valley High - The morning after

Titel: The morning after
Författare: Francine Pascal
Serie: Sweet Valley High
Förlag: Bantam USA
Utgivningsår:  1993
Språk: Engelska
Antal sidor: 224

(Utläst 23 nov 2011)



Could the twins be split forever? 

A terrible accident has changed the Wakefields' lives forever.  Will Jessica Wakefield ever come to terms with the tragedy?

Bruce Patman has finally opened his heart to Pamela-but will he be able to ignore the malicious gossip about her wild past?

When all of Sweet Valley finds out that Lila Fowler has lied about her guidance counselor, her life goes into a tailspin.  Finally, Lila's desperate father brings home someone special to help Lila--the mother she never knew!  But is it too little, too late?

... and three thousand miles away, a troubled young woman heads west on a journey that will, change Sweet Valley forever!


Kommentarer:
Sista boken jag kommer att läsa i den här serien på ett tag nu. Nu får det räcka med Sweet Valley High ett tag tror jag. Det här var trots allt en ganska okej bok med tanke på att jag kom på att jag läste och älskade "Balens Drottning" när jag var liten. Och det här var visst fortsättningen på den boken, hade totalt glömt bort att jag aldrig fick läsa boken efter den då jag var liten. Varför köpte eller läste jag inte den? Konstigt. Lite roligt att jag fick chansen att läsa fortsättningen nu helt otippat efter så många år.

Boken var ganska okej, jag gillade att man fick läsa om stämningen mellan tvillingarna efter olyckan, och stundtals var boken ganska spännande. Jag tyckte också att det var trevligt att man fick läsa lite om Lila och hennes känslor. Oftast är ju hon bara en bifigur, som man aldrig riktigt får lära känna, kul att läsa lite mer om hennes liv i den här boken.

Tyckte att det här var en av de bättre tvillingböckerna jag har läst nu på senaste tiden. Tvillingböckerna är ju fortfarande inga mästerverk på något sätt, men nog så underhållande - dock kanske inte lika mycket nu som då jag var liten.

Betyg: 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...