söndag 18 december 2011

30 days of books. Day 06.

Dags för ännu ett inlägg i 30 days of books-utmaningen.


Day 06 – A book that makes you sad.

En bok som jag blev väldigt ledsen när jag läste var "En dag" av David Nicholls, dels för att jag hade föreställt mig boken helt annorlunda. Jag hade fått uppfattningen att boken skulle vara jättemysig och en riktig feel-good roman men jag tycker inte att den var speciellt feel-good alls. Ibland ja, men långtifrån genom hela boken. Det gjorde mig lite besviken, att jag hade föreställt mig att den skulle vara hur feel-good som helst och så var den bitvis superdeppig. 

Men då jag verkligen blev ledsen var då jag läste slutet. Varför kunde den inte bara ha fått sluta lyckligt, som jag tycker att en feel-good bok ska göra? Men, nej då det gick ju inte. Blev väldigt chockad då jag läste slutet, hade aldrig trott att boken skulle vara så sorglig och ge mig så mycket ångest. Nej "En dag" blev jag väldigt ledsen när jag läste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...