lördag 31 december 2011

De 5 bästa böckerna 2011.

Har sett att de flesta andra bloggar har gjort någon slags topplista över de bästa böckerna under 2011. Så jag tänkte göra samma sak. Eftersom min blogg bara har funnits sedan i oktober i år så har jag inte hunnit läsa så jättemånga böcker (om man jämför med andra bloggare) så därför kommer jag att göra en slags minitopplista där jag listar min topp 5. Observera att detta är böcker jag har LÄST under året, böckerna behöver nödvändigtvis inte ha släppts under 2011.
Utan inbördes ordning.

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar är tveklöst den mysigaste bok jag har läst under 2011.
Otroligt härlig!
Mest spännande var definitivt Hungerspelen och framförallt första boken, som jag sträckläste. Tyckte första boken var bäst av de tre. Tyckte inte alls lika mycket om tvåan eller trean i den här serien. 

Själens osaliga längtan kommer jag inte att glömma på länge. Det är en bok jag kommer att minnas. En bok som har allt. Otroligt bra! LÄS, LÄS, LÄS!!!


Princess Diaries serien är helt klart det roligaste jag har läst på länge.
Prinsessan Mia är min favoritkaraktär någonsin!



Mitt perfekta liv gjorde snabbt Sarah Dessen till en av mina nya favoritförfattare. Så bra!!

Det var min topp 5 för i år. Fanns många andra böcker som också var bra, men det här är mina absoluta topp-kandidater. Nu ser jag fram emot 2012, jag hoppas att jag kommer att läsa lika många bra böcker då som jag har gjort i år.



GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...