fredag 16 december 2011

Bokbloggsjerka 16-19 dec.

Veckans fråga i Annikas Jerka är:
Vilken är den bästa bok som din/dina favoritförfattare har skrivit? Observera att du bara får välja en bok per författare!

Okej, det här var svårt. Men just för tillfället skulle jag nog säga att Audrey Niffenegger är min favoritförfattare. Jag har egentligen många, men hon var den som jag först tänkte på.  Har gillat båda hennes böcker jättemycket. Men min absoluta favorit är helt klart "Själens osaliga längtan" som jag absolut inte hade mycket förväntningar på, men som jag fullkomligt ÄLSKADE! Det är något speciellt med stämningen i den boken.

En annan författare som jag precis har fått upp ögonen för är
Lucy Dillon, som har skrivit bland annat "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar" - SÅÅÅ mysig, men jag tycker inte riktigt att jag kan påstå att hon är någon favoritförfattare ännu eftersom jag endast har läst en bok av henne. Men det verkar ju väldigt lovande. Hoppas på att få läsa något mer av henne snart. 

8 kommentarer:

  1. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar har jag på min "bevakningslista", förmodligen kommer den att flyttas över till min önskelista :)

    SvaraRadera
  2. Skriver upp Själens osaliga längtan på min att "Kolla upp"-lista. :-)

    SvaraRadera
  3. Gört, den är riktigt, riktigt bra!

    SvaraRadera
  4. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar är verkligen otroligt mysig! Älskade den!

    Själens osaliga längtan har jag på min "vill-läsa-lista" :)

    SvaraRadera
  5. Den är grymt mysig!

    Tycker att du ska läsa den. Den är speciell och riktigt bra!

    SvaraRadera
  6. Vill verkligen läsa "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar"! Men har redan alldeles för mycket att läsa ;)

    SvaraRadera
  7. Den är jättesöt!! Så läs den när du har tid.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...