fredag 9 december 2011

Bokbloggsjerka 9-12 dec.

Veckans fråga i Jerkan är:

Favorit i repris: Berätta om boken/böckerna du läser just nu!

Just nu läser jag:

City of bones av Cassandra Clare, som är första delen i serien The Mortal instruments. Har dock inte kommit in i den ännu och har därför svårt att ta mig igenom boken. Men VILL så gärna tycka om den eftersom jag har hört så mycket gott om serien.

Mycket mer än så, som är ännu en somrig ungdomsroman av en av mina nya favoritförfattare Sarah Dessen.

8 kommentarer:

  1. Var inte stormförtjust i City of Bones heller, alla hade hypat sönder den. Men andra boken älskade jag. För att jag inte hade lite höga förväntningar längre tror jag :P

    SvaraRadera
  2. Så det är värt att försöka ta sig igenom den alltså?

    SvaraRadera
  3. Ja absolut, jag är supersugen på att läsa trean nu =)

    Men beror väl lite på varför du inte gillade ettan?

    SvaraRadera
  4. Kul!

    Jag har inte läst klart ettan. Jag har läst en tredjedel ungefär och tycker den är OK, men känns bara som att jag har så mycket annat som jag HELLRE läser. Kommer inte riktigt in i den på något sätt. Svårt att beskriva.

    SvaraRadera
  5. Jag har läst alla tre och gillade mycket. :-) Har förstått att det också ska finnas en prequel till böckerna ( som benämns steampunk? ) Läs böckerna du är mest sugen på först vetja å låt City of... ligga till sig.

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset! Låter som ett vettigt beslut!

    SvaraRadera
  7. Jag har inte läst något av Sarah Dessen ännu, men det börjar kännas nödvändigt... Alla hyllar henne!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...