fredag 23 december 2011

Dash and Lily's book of dares

Då har man läst ut den första boken jag hade tagit med mig för hem till sambons föräldrar för att läsa under min julledighet. Nu har jag bara typ 5 böcker kvar, lär ju ta ett tag... men jag älskar ju att läsa så nej, det gör ingenting. Min första jullovsbok var den här:




Titel: Dash and Lily's book of dares
Författare: Rachel Cohn & David Levithan
Förlag: Ember
Utgivningsår: 2011
Språk: Engelska
Antal sidor: 260

(Utläst 23 dec 2011)

"I've left some clues for you.
If you want them, turn the page.
If you don't, put the book back on the shelf, please."
So begins the latest whirlwind romance from the "New York Times" bestselling authors of "Nick & Norah's Infinite Playlist." Lily has left a red notebook full of challenges on a favorite bookstore shelf, waiting for just the right guy to come along and accept its dares. But is Dash that right guy? Or are Dash and Lily only destined to trade dares, dreams, and desires in the notebook they pass back and forth at locations across New York? Could their in-person selves possibly connect as well as their notebook versions? Or will they be a comic mismatch of disastrous proportions?


Kommentarer:
En bok jag köpte för att läsa nu under julen, för att det lät som att det skulle vara en riktig feel-good med lite julstämning i och med att den utspelar sig just mellan jul och nyår.

Tyckte det var en bra bok, men i början blev jag lite besviken på att det var Lilys bror som hade kommit på själva idén med anteckningsboken och det förstörde det lite för mig då jag trodde att idén kom från Lily själv först. Men så var alltså inte fallet.

Jag tyckte om karaktärerna jättemycket. Allihop! Fanns nog inte någon jag inte gillade faktiskt. Dock så tyckte jag ändå att det var något som saknades och jag inte sätta fingret på var det var. För jag älskade idén med boken. Tyckte det var jättemysigt och föreställde mig att den skulle vara hur romantisk och mysig som helst. Jag tror nog bara att det var så att jag hade väldigt höga förväntningar på boken och då går det ju inte att bli annat än besviken. Eller besviken och besviken. Det kan jag inte heller säga att jag blev, eller jo lite kanske.

Kan inte heller direkt säga att jag gillade delen i slutet då de hamnar hos polisen efter incidenten med bebisen. Tyckte det kändes lite malplacerat på något sätt. Nej, jag hade nog väntat mig mer romantik, det var nog det jag saknade. Annars hade det kunnat bli full pott för mig. Men ändå en väldigt mysig bok som är värd att läsas!

Betyg: 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...