lördag 31 december 2011

En prinsessas dagbok - Prinsessa i rosa

Titel: Prinsessa i rosa
Författare: Meg Cabot
Serie: En prinsessas dagbok
Förlag: Tiden
Utggivningsår: 2008
Språk: Svenska
Antal sidor: 249

(Utläst 29 dec 2011)

Beskrivning från Bokus:
Mia tycker att livet är rätt trivsamt: hon ska snart fylla femton, hon har börjat skriva för skoltidningen, matten funkar bra och hon ska snart få ett syskon. Men det Mia mest av allt önskar sig just nu är att Michael, hennes pojkvän, ska bjuda henne på examensbalen. Fast han tycker att balen verkar vara det lamaste man kan gå på och Mias stora bekymmer blir att försöka övertala honom.


Kommentarer:
Femte delen i Princess Diaries. Den här var också rolig, som alla andra böcker jag hittills har läst i serien. Irriterar mig dock fortfarande jättemycket på Clarisse, när jag är så van vid hur hon är i filmerna. Kan liksom inte sluta tänka på det. Hade det inte varit för det så hade jag nog tyckt ännu mera om de här böckerna, men just att hon är så himla irriterande förstör mycket av historien för mig. Jag hoppas ju på att det ska bli bättre, men det verkar tyvärr inte bli det. Störde mig rätt rejält på Lilly i den här boken också. Usch, vad arg jag blev på henne. Snacka om att bete sig illa. Men bortsett från det älskar jag verkligen Mia som karaktär och det väger upp mycket. Jag älskar fortfarande den här bokserien och ser fram emot att läsa nästa del.

Betyg: 3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...