torsdag 22 december 2011

En prinsessas dagbok - Till er tjänst


Titel: Till er tjänst
Författare: Meg Cabot
Serie: En prinsessas dagbok
Förlag: Tiden
Utgivningsår: 2007
Språk: Svenska
Antal sidor: 219

(Utläst 21 dec 2011)

Beskrivning från Adlibris:
Mia har kommit till Genovia på jullov. Men hon tycker bara att det är jättejobbigt att vara där, hon längtar hem, hem till New York och till sin nya pojkvän, Michael Moscowitz, som hon till slut har blivit tillsammans med.

Böckerna om prinsessan på Manhattan är topplisteplacerade vecka efter vecka. Fjärde boken är minst lika snabb, rolig och skruvad som de tidigare! Flera av prinsessdagböckerna har filmats med Anne Hathaway som Mia och Julie Andrews i rollen som Mias stränga farmor.

Kommentarer:
Del 4 i Princess Diaries serien. Valde att läsa på svenska den här gången, mest för att jag bara ville prova helt enkelt. Tycker att det fungerade riktigt bra på svenska också, så kommer nog att läsa några delar till på svenska istället för engelska.

Tycker även att den här delen var helt okej. Gillade att Mia äntligen blivit ihop med Michael i den här delen. Dock synd att boken inte handlar så mycket om dem eftersom hon är är Genovia i största delen av bok 4.  Den handlar ju mest bara om hur mycket hon längtar efter honom och oroar sig för att han ska ha hittat någon annan. Dock så tycker jag att slutet var jättegulligt!

Något jag dock fortfarande verkligen irriterar mig på är hur dåligt överens hon verkar komma med sin farmor. Jag har tjatat om det förut, men deras relation är ju jättebra i filmen - men i böckerna är det verkligen raka motsatsen. Det stör jag mig på.

Betyg: B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...