onsdag 7 december 2011

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar.

Titel: Ensamma hjärtan och hemlösa hundar
Författare: Lucy Dillon
Förlag: Bokförlaget Forum
Utgivningsår: 2011
Språk: Svenska
Antal sidor: 454

(Utläst 6 dec 2011)

Beskrivning från Adlibris:

Rachel Fielding har på kort tid lyckats försnilla ett glamoröst jobb på en pr-firma, en attraktiv pojkvän och en chic våning i centrala London. Hon är trettionio år och framtiden ter sig tämligen osäker. Men en dag får hon ett oväntat besked. Hon har fått ärva sin mosters hus på landet, hennes bordercollie och ett hundstall fullt med herrelösa hundar.
Med bävan flyttar Rachel dit men upptäcker att hon blir alltmer engagerad i sina fyrfota skyddslingar. Kanske beror det delvis på George, traktens buttre men rysligt attraktive veterinär ...

Ensamstående tvåbarnsmamman Zoe kommer till Rachel för att lämna en liten valp för omplacering. Besöket resulterar i något helt annat än hon tänkt sig. Och Natalie lever i ett lyckligt men barnlöst äktenskap med Johnny. När Natalie förlorar jobbet bestämmer de sig för att tillfälligt ta hand om Bertie, en glupsk och egensinnig basset, vilket visar sig medföra en minst sagt överraskande förändring i deras liv.


Kommentarer:
Jag fullkomligt ÄLSKADE den här boken från första sidan och det visste jag redan innan jag började läsa att jag skulle göra. Jag ville läsa den här boken för att det skulle vara en mysig feel-good om hundar och te och nu råkar det vara så att just dessa två saker är mina favoriter. Jag älskar hundar och jag älskar te, så vad kan gå fel då? Jag hade höga förhoppningar inför den här boken, och den infriade faktiskt dem. Jätteskönt, för jag avskyr att bli besviken. Boken är mysig och helt underbar. Den får mig att vilja flytta till landet och skaffa typ 10 hundar. Jag har alltid velat ha en hund och jag hoppas att jag någon gång faktiskt ska kunna skaffa en. Just nu får det dock räcka med akvarium, haha. Men inte allför länge till om jag får bestämma...

Karaktärerna är underbara. Jag gillar dem allihop och jag vill verkligen att det ska gå bra för dem. Det var jättesorgligt när boken var slut, för jag ville ha mer. Mer mys, mer hundar. Jag hoppas att även min framtida hund kommer att få lika positiv inverkan på mitt liv, som t.ex. Bertie hade för Johnny och Natalie. Kändes skönt att läsa en vuxenbok också, har varit så himla mycket YA för mig på senaste tiden. Det här var verkligen a breath of fresh air. Längtar tills jag får läsa någon mer bok av Lucy Dillon.

Den här boken är ett måste för alla som gillar feel-good böcker och den passar alldeles utmärkt att läsa nu i vintermörkret. Gärna tillsammans med en stor kopp te!

Betyg: 5






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...