tisdag 20 december 2011

Köpstopp!

Argh, skulle behöva lite tips. Hur gör ni när ni har alldeles för många olästa böcker? Har frågat förut, men fick inget tips då. Nu har jag lite fler följare så nu hoppas jag på intelligenta tips på hur man kan göra. Just nu har jag köpstopp fram till jul (man vet ju aldrig vad tomten kommer med) Ett tag körde jag med att jag var tvungen att läsa ut två böcker för att få köpa en. Det fungerande rätt så bra tills jag betade av massa böcker och då glömde bort regeln och började köpa på mig alldeles för många igen och var tillbaka på ruta 1.

Så nu vill jag ha många idéer och tips på hur jag kan lösa problemet med alldeles för stora högar och att jag ändå ska kunna unna mig några böcker ibland.
Hur gör ni?

6 kommentarer:

  1. Jag har haft samma problem, men i och med min födelsedag så har jag sisådär 25 böcker att ta mig igenom ;)! Just nu har jag faktiskt köpstopp tills jag har läst ut alla! Men jag var på myrornas en dag och där finns ju urbilliga fina böcker som behöver ett nytt hem, så det kändes inte så fel att köpa på sig några, billigt och miljövänligt ;)!
    Annars är det disciplin som gäller, hur tråkigt det än låter ;)!

    SvaraRadera
  2. Nej men det är väl så. Man får vara disciplinerad!
    Eller så får man höja ribban på hur många man måste läsa ut för att få köpa nya.

    SvaraRadera
  3. Jag har också samma problem.
    Jag försökte ha bokförbud, men det sluta med att jag köpte jätte många böcker. Så för mig vet jag liksom inte, jag får liksom övertala mig själv att inte köpa mer böcker (vilket inte går så jätte bra).

    SvaraRadera
  4. Jag har också alldeles för många olästa böcker i min bokhylla. Så jag har kommit på att om jag har en dedline (eller hur det nu stavas.)på var och en av böckerna så får jag dom utlästa. Och så har jag så att efter att jag har läst ut åtta böcker får jag köpa en ny bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju bra! Det bidrar nog till att ha disciplin!!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...