tisdag 17 januari 2012

30 days of books. Day 12.

Dags för en fråga till i 30 days of books-utmaningen!


Day 12 – A book you used to love but don't anymore.

Det här tycker jag är en jättesvår fråga, men jag måste nog säga tvillingböckerna.  Kan inte riktigt säga bara en bok, utan väljer istället att säga hela serien. ÄLSKADE den när jag var liten och hörde ju att det hade kommit en "10 years later"-bok, som jag läste och därefter fick mersmak att läsa någon/några böcker jag inte hade läst förut i serien, som en liten nostalgi-tripp. Jag åkte ju t.o.m. hem till mamma och hämtade alla böckerna för att jag ville ha dem hemma hos mig i en egen hylla så att jag ska kunna läsa böckerna när jag vill.  Men OJ, vad besviken jag blev. Jag fattar inte hur jag kunde tycka om det här. Att jag hade så barnslig smak och att jag gillade karaktärerna... nu blev jag jätteirriterad på Jessica ungefär hela tiden och även på Elizabeth. Nej fy, vilken besvikelse. På ett sätt kan jag verkligen inte förstå hur jag kunde tycka om det här eller hur jag tänkte. Men jag antar att man mognar med åldern. Jag är faktiskt lite ledsen över att jag förstörde mitt fina minne om hur bra jag tyckte dem var.


Jag kommer nog att spara böckerna iallafall istället för att skänka dem till myrorna eller liknande, för trots att jag blev besviken när jag läste dem nu så vill jag ändå ha dem kvar!



2 kommentarer:

  1. Vart tog inlägget med din video vägen? Skulle skriva en kommentar och så var det borta :S

    SvaraRadera
  2. Ah, sorry. Det kommer ett nytt sånt inlägg inom kort. Det var ett test för att se om det fungerade om jag lyckades med det tekniska. Dock så var jag inte riktigt nöjd med ljuset i testvideon, så jag ska fixa det och lägga in ett nytt inlägg.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...