lördag 21 januari 2012

Bokbloggsjerka 20-23 jan.

Oj, vad länge sedan det var som jag var med i Annikas jerka, så tyckte det var dags nu igen.

Om du inte vet vad en jerka är, klicka här för att läsa mer.

Helgens fråga är:

Jag hör till de få (vad det verkar i alla fall) som inte kunde bry mig mindre om en boks omslag och jag har verkligen försökt förstå varför så många älskar omslag så mycket att de faktiskt köper en bok enbart för att den har ett omslag som de gillar. Hör du till dem? Vilket är i så fall ditt favoritomslag i dag? Dela med dig av en bild och förklara vad det är som gör just detta omslag så speciellt.
Om du ställer dig på min sida: berätta varför du inte ägnar bokomslag någon större uppmärksamhet.



Oj, oj, oj. Jag ÄLSKAR bokomslag, jag hör definitivt till typen som dömer boken efter omslaget. Är det ett tråkigt omslag har jag ingen lust att läsa boken. Dock skulle jag nog inte gå så långt som att köpa en bok endast för att omslaget är snyggt. Innehållet är ju självklart det allra viktigaste. Men om boken har ett trist omslag bryr jag mig inte heller om att läsa baksidetexten. Men som sagt om boken är snygg, men innehållet verkar ointressant då köper jag inte heller boken. För mig är både omslag och innehåll alltså viktigt. Men det är klart att snygga omslag fångar mitt intresse!



Två böcker jag köpt senaste tiden mestadels på grund av snygga omslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...