söndag 22 januari 2012

Efterlysning dystopier!


Jag har nyligen insett någonting... jag älskar dystopier! Men, jag äger inte speciellt många. Nu är det så att jag och min pojkvän snart ska göra en stor Amazonbeställning då jag ska försöka att klicka hem ett antal dystopier. Men jag behöver tips!

Har hört mycket gott om dessa två bl.a:



Har jag rätt? Är de något att ha? Jag behöver fler tips dock, finns det några andra alternativ, bättre alternativ?

Även Uglies-serien skulle vara intressant, men jag hittade inga snygga omslag på Amazon tyvärr, så den serien får kanske vänta ett tag till.

Jag behöver även fler tips. Lite sugen på att läsa något av Ally Carter eller serien The Demon trapper's daughter, dock så verkar det som att många inte tyckte den var så bra. Också väldigt sugen på att läsa något mer av Meg Cabot, t.ex. hennes senaste bok Abandon.


Så, ja hjälp mig att välja eller ge mig tips på bra dystopier. Säg dock inte Gone-serien av Michael Grant, för den tyckte jag inte var något att ha.
    

16 kommentarer:

  1. The Maze Runner är otroligt bra! Divergent har jag inte läst än, men den verkar ju också vara en favorit. Tomorrow when the War began om du inte har läst den, :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tomorrow when the war began har jag missat. Den ska jag kolla upp. De andra står ju redan på listan.

      Radera
  2. The Maze Runner! Den var jättespännande.

    Dystopier jag själv vill läsa om du tänker YA-dystopier är tex:
    Delirium - Lauren Oliver
    Blood Red Road - Moira Young
    The Knife of Never Letting Go - Patrick Ness

    Här har du annars en lista på mer : http://schitzo-cookie.blogspot.com/p/utmaningar.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, The knife of never letting go verkar intressant, helt klart! Är värd att kollas upp.

      Radera
  3. Kan ännu inte uttala mig om Divergent, men den har sannerligen fått bra kritik! Den ligger förövrigt näst på tur att läsas för mig.
    Har däremot läst The maze runner som jag gillade jättemycket! Definitivt värd att ha! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. The maze runner verkar ju given då!

      Radera
  4. Meg Cabot brukar skriva väldigt bra böcker, vet dock inget om just denna men hon brukar som sagt skriva bra böcker! :)

    SvaraRadera
  5. Mm... jag vet. En av mina favoritförfattare!

    SvaraRadera
  6. The Maze Runner är jättebra och Divergent är fantastisk. Shatter Me av Tahereh Mafi är riktigt bra men min absoluta favorit är Lauren Olivers Delirium.
    Jag har nyss börjat läsa Under the Never Sky av Veronica Rossi och den har jag höga förväntningar på.

    Jag såg att du hade köpt Across the Universe och fortsättningen A Million Suns är 100 ggr bättre så den kanske också passar som ett alternativ? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Delirium verkar också bra ja.

      Ska bli kul att läsa Across the universe! Tack för tips!

      Radera
  7. Divergent är helt otrolig, lätt den bästa bok jag läste ifjol! The Maze Runner har jag inte läst men har tänkt göra det... Uglies serien gillar jag även om den inte är helt fantastisk ;3 Annars har jag tänkt beställa Delirium av Lauren Oliver som verkar vara en riktigt bra dystopi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sugen på att läsa Ugies också ja.

      Radera
  8. Jag läser just nu Fienden, som kanske kan passa ditt önskemål. En äkta dystopi om ungdomar som överlevt ett virus och de smittade föräldrarna är ute efter att äta, barn. Finns på engelska också, på just amazon! :)
    http://www.amazon.com/The-Enemy-ebook/dp/B002RI9XGK/ref=sr_1_7?ie=UTF8&qid=1327341002&sr=8-7
    /Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter intressant, tack för tipsen!

      Radera
  9. Divergent och Maze runner är gudomliga. Uglies-serien gillade jag inte tyvärr. Demon Trappers daughter tycker jag är helt okej.

    SvaraRadera
  10. Ska helt klart beställa Divergent och The Maze Runner!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...