torsdag 26 januari 2012

En mini shopaholic i mammas fotspår

Titel: En mini shopaholic i mammas fotspår
Författare: Sophie Kinsella
Serie: Shopaholic
Förlag: Ponto pocket
Utgivningsår: 2011
Språk: Svenska
Antal sidor: 393

(Utläst 23 jan 2012)

Beskrivning från Adlibris:
Becky Bloomwood har stora problem: tvååriga Minnie har en helt egen, mycket stark vilja; hela familjen tvingas bo hemma hos Beckys föräldrar och på grund av finanskrisen måste hon dra ned på en hel massa nödvändiga saker.

BECKY TRODDE DET SKULLE BLI enkelt att vara förälder, men Minnie verkar vara alltför mycket får både Luke och henne. Det blir kaos både på Harrods och Harvey Nicks, för att inte tala om vad som hände på Minnies dop. Den lilla tvååringen är en mästare på att hitta lediga taxibilar och snor sin mammas handväskor. För att inte tala om hur lätt det är för småbarn att handla på nätet

Luke och Becky har dessutom ännu inte hittat sitt drömhus och därför tvingas de bo hemma hos Beckys föräldrar. Något som ingen av de inblandade direkt uppskattar. Lukes styvmamma har dött och för att pigga upp honom beslutar sig Becky för att anordna en överraskningsfest till hans födelsedag. Det enda problemet är att det är finanskris och hon har lovat Luke att inte göra av med några pengar
.

Spoilervarning!

Kommentarer:
Det här är alltså sista delen i Shopaholic serien om Becky Bloomwood. Känns lite sorgligt att jag nu läst ut alla böcker som finns i serien, men det är klart det kan ju komma fler. Det vet jag inte om det kommer att göra. Vi får väl se. Jag måste dock säga att jag blev lite besviken på den här boken. Det var inte Sophie Kinsellas bästa. Den var ju så klart underhållande. Men ändå inte så underhållande som jag trodde att den skulle vara, jag hade väntat mig mer. Och nej, jag tror inte att det här var det sista vi hört av Becky. Nej, nej... slutet bjöd ju på en ganska tydlig cliffhanger.

Blev lite chockad över att Becky och hennes mamma blev osams i den här boken. Det trodde jag aldrig för att det har känts som att de har haft jättefin kontakt genom alla böcker, så när de slutade prata med varandra  i mitten av boken blev jag ganska överraskad.

Gillade dock festen, men förstod aldrig riktigt varför det skulle varit så himla hemskt om Luke hade fått reda på det, visst det skulle vara en överraskning men det är ju inte som att det vore jordens undergång.

Men som sagt så jag blev lite besviken på den här boken, jag hade väntat mig mer i och med att jag trodde att den kanske kommer bli den sista... det tror jag dock inte längre för nu verkar det ju som att Becky kommer att hamna i Hollywood. Och det skulle jag faktiskt vilja läsa om.

Betyg: 2


2 kommentarer:

  1. Jag började läsa de första böckerna i serien. Tyckte att det blev lite överdrivet men jag ska nog ta att läsa dem ändå...

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det är lite överdrivet.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...