lördag 14 januari 2012

En shopaholic får en syster av Sophie Kinsella

Titel: En shopaholic får en syster
Författare: Sophie Kinsella
Serie: Shopaholic
Förlag: Ponto Pocket
Utgivningsår: 2010
Språk: Svenska
Antal sidor: 368

(Utläst 12 jan 2012)

Beskrivning från Adlibris:
Becky Bloomwood, som gifte sig med Luke i En shopaholic säger ja, trodde att de skulle leva lyckliga i alla sina dagar. Men verkligheten är inte riktigt så kul och romantisk. Problemen började redan på bröllopsresan när Becky köpte vad hon tyckte var lite souvenirer. Luke missuppfattade allt och nu får Becky hålla sig till en strikt budget. Väl hemma i England börjar Luke jobba som vanligt. Becky själv har inget jobb och hon vet inte vad hon vill göra. Hennes kompis, Suze, har en ny bästa vän och Beckys föräldrar uppför sig konstigt. Det är som om de döljer något för henne. Det visar sig att Becky har en syster i sin egen ålder! När den första chocken har lagt sig blir Becky överförtjust. Äntligen får hon en ny vän, en hon kan hitta på en massa kul med, som att shoppa kläder och skor och smink och väskor och möbler och ja allt möjligt med. Men hennes syster är inte alls intresserad av att shoppa, de är varandras raka motsatser. Becky försöker verkligen, men allt blir bara fel...

Kommentarer:

Det här är alltså fjärde boken i Shopaholic-serien om Becky Bloomwood. Även den här boken var väldigt underhållande, men varför har pocketvarianten så liten text? Ja, ja, den gick ganska snabbt att läsa ut ändå! Jag gillar verkligen de här böckerna, vilket jag ibland själv kan tycka är ganska konstigt för ibland irriterar jag mig verkligen på Rebecca som karaktär. Hon är ju verkligen sjukt irriterande ibland, så HIMLA oansvarig. Jag fattar inte hur man bara kan köpa på sig så mycket prylar utan att ta något ansvar för det, fattar liksom inte hur hon lyckas! Och hur hon ljuger folk rakt upp i ansiktet, egentligen är det rätt sorgligt. Men trots att jag stör mig väldigt mycket på Becky ibland så kan jag trots allt inte ogilla böckerna, för jag skrattar högt ibland och känner verkligen med Becky.

I den här boken får Becky alltså reda på att hon har en halvsyster på sin pappas sida. En syster som visar sig vara Beckys raka motsats och inte alls som Becky har tänkt sig. En ganska stor besvikelse alltså. Som sagt så brukar jag störa mig rätt mycket på Becky, men här stör jag mig om inte ännu mer på Jess. Lite kan man väl bjuda till? Och hur kan man vara så himla tråkig och aldrig någonsin roa sig? Nää... vet inte vad jag ska tycka, Becky är ju helt oansvarig och Jess är liksom FÖR ansvarstagande - hon verkar inte veta vad kul betyder! Suck, nej den här boken var bara lite för mycket. Det blev jobbigt när jag bara satt och irriterade mig på karaktärerna hela tiden!

Jag gillar dock serien väldigt mycket. Det här är chick-lit när den är som bäst. Simpel underhållning som man inte behöver tänka så mycket under tiden man läser. Rätt skönt ibland! Dock drar karaktärerna ner betyget lite.


Betyg: 3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...