tisdag 24 januari 2012

En shopaholic i väntans tider

Titel: En shopaholic i väntans tider
Författare: Sophie Kinsella
Serie: Shopaholic
Förlag: Ponto Pocket
Utgivningsår: 2010
Språk: Svenska
Antal sidor: 413

(Utläst 20 jan 2012)

Beskrivning från Adlibris:
Becky Bloomwoods liv är härligt! Hon arbetar i Londons nyaste modevaruhus. Hon letar hus tillsammans med sin man Luke (hennes hemliga dröm är en skogarderob). Och hon är gravid! När Becky kommer på att shopping är det bästa mot illamående blir livet ännu enklare, och roligare. För allt måste vara perfekt när barnet kommer. Allt från barnrummet till barnvagnen, till gynekologen till sjukhuset till kläderna till ja, vad behövs mer?

Det enda som inte är riktigt perfekt är att Luke inte verkar lika engagerad som Becky när det gäller barnet. Förutom när det är dags att gå till barnmorskan som råkar vara Lukes före detta flickvän!


VARNING, SPOILERS!!!


Kommentarer:
Nästsista delen i shopaholic-serien och här är Becky gravid! Dessutom visar det det sig att kändisbarnmorskan hon vill börja gå hos är Lukes gamla ex... oj, oj.

Jag måste säga att jag verkligen gick på det. Jag trodde verkligen att Luke var otrogen. Tänk att bli dumpad när man är gravid. Fy vad hemskt, jag kände verkligen med Becky i den här boken trots att jag ofta har irriterat mig på henne i de andra böckerna. Jag kunde verkligen föreställa mig hur fruktansvärt det måste kännas.

Tack och lov att det visade sig vara ett missförstånd. Usch vad arg jag blev på Lukes ex, vilken bitch.

Men jag fastnade helt klart även i den här boken, ibland så störde jag mig rejält på att Becky är så överdriven, men trots det så var även den här boken underhållande och svår att lägga ifrån sig!

Betyg: 3



2 kommentarer:

  1. (Spoiler) Tycker det är så kul när hon går till privatdetektiven,som dels tar fel person,och tar Lulu(eller vad hon heter) som matar sina ungar och så :P

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vet. Det var rätt kul faktiskt!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...