lördag 28 januari 2012

Hemsökt, På liv och död

Titel: På liv och död
Författare: Meg Cabot
Serie: Hemsökt
Förlag: B. Wahlströms
Utgivningsår: 2008
Språk: Svenska
Antal sidor: 248

(Utläst 27 jan 2012)

Beskrivning från Adlibris:
Vem är begravd i Suzes trädgård?

Medlaren Suze gör en hemsk upptäckt. Det ligger ett gammalt skelett begravt på deras tomt!

Det är en underbar, varm sommar, som gjord för lata dagar. Men istället för att ligga på stranden måste Suze jobba som barnvakt på ett hotell hela lovet. Trist, förutom att ett av barnen visar sig vara en medlare och hans bror är en riktig snygging. Fast Suze får snart annat att tänka på - ett skelett hittas nergrävt hemma på tomten. Tillhör det Jesse, det sexiga spöket Suze är hopplöst förälskad i? Är det därför hon helt plötsligt inte kan hitta honom? Eller har hans försvinnande med något mer ondskefullt att göra? Suze är fast besluten att hitta Jesse och att lösa mordet på honom - även om det kan komma att kosta henne livet - och Jesse.


Kommentarer:
Jag är så glad att jag ångrade mig och valde att fortsätta läsa den här serien, för den är verkligen underhållande och härligt lättläst. Så skönt med lite lättlästa böcker ibland.

Det här är faktiskt en av de bättre delarna hittills i serien. Jag tyckte det var jättekul att läsa om Suze igen. Och jag tycker fortfarande att Kloker är så himla sööööt. Nej, jag gillar verkligen karaktärerna i den här serien. Jag gillar även hur dialogen är skriven. Men det bästa är Suze som karaktär, älskar henne. Älskar starka kvinnliga karaktärer i böcker! Och hon har en sån härlig självdistans samtidigt som hon kan vara väldigt känslig också emellanåt, en fantastisk karaktär helt enkelt.

Det jag gillade mest med den här boken var dock slutet, en sån härlig cliffhanger som bara fick mig att tänka... ÄNTLIGEN!!! Ni som har läst den här serien vet nog vad jag menar... nu ser jag fram emot att läsa del 5.

Betyg: 3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...