fredag 13 januari 2012

I min brevlåda (8)

(Fiskarna fick vara med igen!)


Dags för ännu ett I min brevlåda-inlägg!

Den här veckan har jag fått hem två böcker i brevlådan:

Across the universe av Beth Revis
Raising demons av Rachel Hawkins

Jag valde det brittiska omslaget på Raising demons aka Demon Glass för att jag helt enkelt tyckte att det var snyggare. Raising demons är dessutom den bok av dessa två som jag är mest sugen på att läsa. Across the universe är jag lite rädd att jag inte kommer att gilla, eftersom jag egentligen inte är överförtjust i sci-fi. Men jag har velat ha den länge mest på grund av det URSNYGGA (!!) omslaget!
Så jag hoppas verkligen att jag kommer gilla den så att jag kan ha den i bokhyllan.

3 kommentarer:

  1. Gillar de andra omslagen på Hex Hall serien men där har inte tvåan släppts som paperback än... Jättesugen på att läsa fortsättningen =)

    Across the Unviverse vill jag med gärna läsa =)

    SvaraRadera
  2. Själv valde jag att köpa det andra omslaget och tyckte det var snyggare, men smaken är som baken som man säger...

    Across the Universe läste jag för ungefär ett år sedan och tyckte oväntat mycket om den. Brukar inte heller läsa sci-fi men den här boken var bra!

    SvaraRadera
  3. Helena: Ja, smaken är som baken. Jag tror helt enkelt inte att jag gillar då omslagen är för lika varandra. Jag gillar lite variation! Tyckte att omslaget var för likt det förra.

    Kul! Ska försöka läsa den snart, jag hoppas att jag kommer tycka om den!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...