lördag 11 februari 2012

Anna and the french kiss av Stephanie Perkins

Titel: Anna and the french kiss
Författare: Stephanie Perkins
Förlag: Speak
Utgivningsår: 2011
Språk: Engelska
Antal sidor: 400

(Utläst 6 feb 2012)

Beskrivning fråm Adlibris:
Anna can't wait for her senior year in Atlanta, where she has a good job, a loyal best friend, and a crush on the verge of becoming more. So she's not too thrilled when her father unexpectedly ships her off to boarding school in Paris - until she meets Etienne St. Clair, the perfect boy. The only problem? He's taken, and Anna might be, too, if anything comes of her crush back home. Will a year of romantic near-misses end in the French kiss Anna awaits?

Kommentarer:

Har du någon gång varit kär? Fjärilar i magen, man går runt på små rosa fluffiga moln och bara ler. Ifall du har upplevt det då kan du nog föreställa dig känslan i den här boken. Man vill inte sluta läsa... man vill bara att boken ska fortsätta och aldrig ta slut. Hjärtat kändes nästan lite trasigt när boken tog slut. Tomhet, saknad att inte få läsa mer om Anna eller St. Clair. Jag hade svårt att plocka upp någon ny bok efter den här, ville stanna kvar i den där underbara stämningen i boken ett tag till. Ville inte släppa taget.

Det är nog mest känslan som gjorde att jag ÄLSKADE den här boken, Mer än själva handlingen... hände inte jättemycket. Det var mer stämningen som gjorde att jag ville fortsätta läsa. Stämningen och karaktärerna. Gillade Anna, men tror att jag som många andra föll PLADASK för Étienne. Så underbart att hitta rätt. Att hitta en kille som bara känns så rätt, en kille som är så mycket mer än bara en bästa kompis. Fyrverkerier, fler rosa moln. Någon man kan dela allt med, någon man inte skäms för att berätta saker för. En kille man kan ringa till och ha timlånga samtal med och som bara känns så rätt. (Påminner lite om känslan jag fick när jag såg filmen "Elizabethtown" med Orlando Bloom och Kirsten Dunst, då de satt och pratade i telefon en hel natt. ) Älskar att det också beskrevs i boken som att Anna och Étienne till slut hade hittat hem. Det är verkligen så det känns när man är riktigt kär. Visst är det underbart? Lika underbart som den här boken.

Jag gick runt med ett stort léende på läpparna när jag läste den här och det råder väl heller ingen tvekan om vilket betyg jag tänker ge Anna and the french kiss? Såklart en stor fet femma. Läs den här!

Betyg: 5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...