onsdag 29 februari 2012

Beauty Queens av Libba Bray


Titel: Beauty Queens
Författare: Libba Bray
Förlag: Scholastic Press
Utgivningsår: 2011
Språk: Engelska
Antal sidor: 396

 (Utläst 26 feb 2012)

Beskrivning från Adlibris:
Teen beauty queens. A "Lost"-like island. Mysteries and dangers. No access to emall. And the spirit of fierce, feral competition that lives underground in girls, a savage brutality that can only be revealed by a journey into the heart of non-exfoliated darkness. Oh, the horror, the horror Only funnier. With evening gowns. And a body count.

Kommentarer:

Har hört mycket gott om den här boken. För mig tog det dock lite tid att komma in i den då den är väldigt speciell.
Tyckte det var många karaktärer att hålla reda på och jag fastnade tyvärr inte jättemycket för någon av dem. Möjligen lite för Petra kanske. Gillade henne och Sinjin tillsammans faktiskt.

Gillade bokens uppbyggnad med alla fotnoter, commercial breaks och referenser till alla poplåtar m.m.

Liten spoiler! Markera om du redan har läst boken.
Skitkul med Petra. Sjukt oväntat att hon tidigare skulle ha varit kille och och medlem i ett pojkband. I didn't see that coming...

Gillar satir. Tycker om hur Libba Bray driver med skönhetstävlingar m.m. En lättsam och rolig bok som gick relativt snabbt att ta sig igenom.

Dock så blir det här ingen ny favoritbok. Jag hade ganska höga förväntningar och visst den var rolig och speciell och väldigt annorlunda, vilket var trevligt men nej inte så mycket min typ av bok att det blir någon ny favorit. Den var rolig, så är du sugen på en annorlunda bok - läs den. Men så mycket mer var det inte för mig. Ingen bok jag kommer att vilja läsa om tror jag.

Betyg: 2/5





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...