fredag 3 februari 2012

Böcker jag gett upp.

Visst blir man lite ledsen när man läser en bok som man länge varit nyfiken på och så bara funkar det inte? Boken kanske är seg, tråkig eller bara inte som man tänkt sig. Som väl är så händer det inte mig så himla ofta, men det händer tyvärr ibland...

Här tänkte jag skriva om några sådana böcker då min sambo tyckte att även böcker som aldrig blev utlästa är också viktiga att lista. Om än inte för alla er som funderar på att läsa dem, kan ju mina väldigt korta kommentarer om varför jag inte gillade just den boken vara matnyttig information.



Med beröm godkänd av Cecily von Ziegesar
Jag hade ganska höga förväntningar på den här när jag började läsa den, mest p.g.a. att jag gillade Gossip Girl-serien för några år sedan. Men nej, jag kände direkt då jag började läsa att det här inte var någonting för mig. Gillar inte böcker som handlar om hur ungdomar röker på och dricker etc, vilket kändes som typ det enda den här boken handlade om. Inga karaktärer jag fastnade för heller. Ointressanta och bleka... och så jättemycket beskrivningar. Nej tack. Tråkigt.



Nick & Norahs oändliga låtlist av Rachel Cohn & David Levithan
Lite samma sak här, men den här boken är jag jätteledsen att jag inte gillade. Hade bara hört gott om den i stort sett överallt. Har även sett filmen för länge sedan med bl.a. Michael Cera, men kommer knappt ihåg den. Så nu tänkte jag prova att läsa boken, men åh - vilket jobbigt språk. Och även den här handlade ju bara om hur de var på den där klubben och hånglade och drack. (vilket inte är min cup of tea, som jag nämnde ovan) Nej, men den här blev jag ledsen över att jag inte gillade. Skulle jättegärna vilja läsa något av David Levithan, så har någon något boktips får ni gärna hojta till! Läste förstås Dash and Lily's book of dares i julas och den var rätt så bra och mysig.



The Forest of hands and teeth av Carrie Ryan

Vet inte vad det var som gjorde att jag gav upp den här boken. Det kändes bara inte som något för mig. Trist för jag hade sett fram emot att läsa den, men det var något som gjorde att jag inte orkade fortsätta läsa.




The Carrie Diaries av Candace Bushnell
Den senaste dissningen i raden av böcker. Blev även ledsen när jag märkte att det här inte var något för mig. Jag hade trott att jag skulle gilla den, men icke. Den var bara långsam och tråkig, jag hade väntat mig en komisk och rolig chick-lit som jag skulle fastna för efter första meningen. Men det här var ju inte alls en sådan bok. Nej fy vad besviken jag blev. Den var inte alls som jag hade tänkt mig... men är någon sugen på den så byter jag gärna bort den mot någon annan bok. Många gillar ju den, men inte jag tyvärr.

Dock tror jag att den skulle passa bra som en spin-off tv-serie till Sex and the City.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...