söndag 26 februari 2012

En ny utmaning.

Har bestämt mig för att anta Enligt O:s utmaning Två gånger är en vana. Vilken går ut på att jag ska läsa något mer av en författare jag bara har läst en bok av och gillat.

Så mina val föll på:
David Levithan och Marita Conlon McKenna.

Men nu är frågan, vilka böcker ska jag läsa? Jag försökte ju läsa Nick och Norahs oändliga låtlista och hatade den. Okej, hatar är ett väldigt starkt ord. Men jag gillade den inte. Dock så tror jag att jag skulle uppskatta den mer på engelska. Gillade inte översättningen. (Är petig med sånt) Men jag vet inte, jag kanske har lite konstig smak. För alla andra verkar ju älska den. Vet inte vad det är med mig. Men okej det jag ville komma fram till är att jag behöver tips. Både på bra David Levithan böcker (tror jag vill läsa på engelska) och böcker av Marita Conlon-McKenna (gillade ju En liten hattaffär på hörnet väldigt mycket. Mysig.)

Så ja, tipsa mig!

5 kommentarer:

  1. är allt bra med dig? :)

    missa inte min utlottning av 3 presentkort :) http://ninnisscraping.blogspot.com/2012/02/vinn-presentkort.html

    SvaraRadera
  2. Jag har läst två böcker av Marita Conlon McKenna. Både "En liten hattaffär på hörnet" och "Bröllopsfixaren". Jag tyckte om båda väldigt mycket (fast, den första var bättre), kanske ge den en chans? :)

    SvaraRadera
  3. Om du väljer en David Levithan-bok tycker jag att du bör läsa Love Is the Higher Law (på svenska En bit av mig fattas) eller Liten parlör för älskande, som jag hört är riktigt fin. :)

    SvaraRadera
  4. Tack för tipsen. Det lutar åt David Levithan just nu.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...