fredag 10 februari 2012

I min brevlåda (11)

Då är det fredag igen och tänkte berätta vilka böcker jag har köpt och fått hem den här veckan. Hade egentligen tänkt att spela in en Book haul, men då jag har varit sjuk större delen av den här veckan så känner jag mig inte så peppad att spela in mig själv då jag bara kraxar. Så det får bli en bild på de böckerna jag har fått hem i brevlådan istället. Här är dem, uppifrån och ner.


Babbeldrottningen i New York av Meg Cabot
Babbeldrottningen av Meg Cabot
The Maze Runner av James Dashner
City of fallen angels av Cassandra Clare
Divergent av Veronica Roth
Heist Society av Ally Carter

De flesta av dem här böckerna kommer ifrån min Amazon-beställning. Alla förutom Babbeldrottningen-böckerna, som jag istället köpte billigt på Tradera.
Ser jättemycket fram emot att läsa ALLA de här. Köpte ju iallafall två dystopier som jag efterlyste i mitt Amazon-beställningsinlägg. Synd bara att jag just nu är i en lässvacka då jag har varit sjuk och knappt läst något allt. Har mest bara orkat ligga och titta på TV eller sova, så att så mycket läst har det inte blivit alls tyvärr. Ska försöka att skärpa till mig nu när jag har börjat må lite bättre igen. (J-la förskylning!)

Har ni några tips på hur man botar lässvackor? Vad brukar ni göra?

10 kommentarer:

  1. Divergent är grym,och Cabotböckerna roliga :)

    SvaraRadera
  2. Jo jag har hört att den ska vara grym.. Ska bli kul att läsa!

    SvaraRadera
  3. Meg Cabots böcker är riktigt bra och Babbeldrottningen är nog favoriterna av henne.

    SvaraRadera
  4. Kul! Ska bli spännande att läsa.

    SvaraRadera
  5. Åh, jag vill också läsa The Maze Runner av James Dashner! Du bara måste skriva en recension på boken då du läst den! :D

    SvaraRadera
  6. Självklart kommer jag att göra det!

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga inköp, själv är jag nyfiken på The Mortal Instruments och Divergent. Ska bli kul att läsa vad du tycker om alla dina köp! :)

    Apropå lässvacka, så har jag precis haft en. Mitt tips är att blanda olika slags litteratur och kanske även genrer. Jag har testat lite den senaste tiden och tycker att det är en god idé att ha flera sorters böcker igång samtidigt. När jag läser har jag ofta en "huvudbok" (som ofta är en mer utmanande roman) som lätt kan bli jobbig att läsa. Då kombinerar jag den med en novellsamling, ett seriealbum/graphic novel eller en ungdomsbok - som absolut lättar på trycket när man läser en lite djupare roman.

    Just nu läser jag Nam Les novellsamling Båten och David Vanns roman Legend of a Suicide. Så rent språkmässigt kan man blanda med. Möjligheterna är oändliga och det är det fina! Noveller är utmärkta eftersom de är kortare, engelska blandat med svenska eftersom känslan blir lite annorlunda (bra träning för hjärnan vill jag tro), graphic novels för att man får mer bild men också lite text osv osv. Hoppas detta kan inspirera dig lite. Önskar dig en riktig sträckläsarperiod framöver!

    Och tack för orden om min bokhylla! :D

    SvaraRadera
  8. Tack själv. Älskar din bokhylla, så himla fin! Blev så inspirerad av den!

    Liten fråga ang. seriealbum... har aldrig läst något men blir nästan lite sugen alltså. Men har nog aldrig riktigt förstått vad det är. Tänker bara på bilderböcker... och det är ju för barnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra! :)

      Skillnaden mellan seriealbum och bilderböcker är väl främst målgruppen de riktar in sig på, skulle jag vilja påstå. Eftersom det var lite väl diffust kollade jag upp det på kära Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Seriealbum
      - Hoppas det hjälper dig lite!

      Radera
  9. Tack. Då var det ungefär som jag trodde.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...