onsdag 1 februari 2012

Månadsrapport: januari 2012

Läst i januari 2012;

Cirkeln - Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
En prinsessas dagbok, Prinsessa i högform - Meg Cabot

The mortal instruments, City of Bones - Cassandra Clare
En shopaholic får en syster - Sophie Kinsella
En prinsessas dagbok, Partyprinsessan - Meg Cabot
En shopaholic i väntans tider - Sophie Kinsella
En mini shopaholic i mammas fotspår - Sophie Kinsella
Hemsökt på liv och död - Meg Cabot
The mortal instruments, City of Ashes - Cassandra Clare

Totalt lästa böcker: 9
Antal böcker lästa på engelska: 2
Antal böcker lästa på svenska:
7

Bästa boken var: City Of Ashes av Cassandra Clare. Tyckte det var jättekul hur jag slukade sista halvan efter att första gick oerhört trögt. Men andra halvan var ju bara sååååååå spännande!
Gillade även Cirkeln väldigt mycket, dock var jag inte helt nöjd med slutet så den fick inget jättehögt betyg.

Sämsta boken var: En mini shopaholic i mammas fotspår, den hade jag väntat mig mer av.

Sammanfattning av månaden: En helt okej månad. Nio lästa böcker får väl ändå betraktas som godkänt. Lite besviken på mig själv att jag inte läst fler på engelska... bara två st, det var inte så mycket. Men ändå som sagt en helt okej månad. Fick en liten dipp på slutet här där jag höll på att tappa läslusten, men sedan var ju City of Ashes så spännande i slutet att VIPS så var läslusten tillbaks igen!

Planerar att läsa i februari: Gjorde en video där jag bad er att tipsa mig om böcker som jag borde läsa i februari. Fick tyvärr inte jättemånga tips, men jag planerar helt klart att läsa Anna and the french kiss och
The Unbecoming of Mara Dyer, som någon tipsade mig om. Jag kommer också att läsa Glashuset eftersom det är bokcirkelboken som vi ska läsa till nästa träff. Planerar också att försöka avsluta Hemsökt och- Princess Diaries-serierna.
 

2 kommentarer:

  1. Var också besviken på slutet av Cirkeln.. kändes lite fånigt.

    SvaraRadera
  2. Mm, jag vet. Hade önskat att det skulle ha hänt något så man ville läsa del 2 direkt. Gillar cliffhangers!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...