måndag 27 februari 2012

Tävlingsdags.

Jag vet, jag vet.. jag sa att jag inte kommer att köra någon tävling på ett tag men tänka sig, jag ändrade mig. Jag kommer visst att köra en tävling. Anledningen är att jag råkar ha fyra st. finfina böcker som jag tycker förtjänar en ny ägare. Tre av dem är helt olästa. En är läst, men fortfarande i nyskick. Egentligen hade jag tänkt att lägga upp tävlingen som en marstävling (har ju haft en tävling varje månad), men eftersom jag ändå är sjuk och bara ligger hemma så kan jag ju lika gärna lägga upp tävlingen redan nu och det hinner ju bli mars innan tävlingen är avslutad. :-)

Det här kommer dessutom att bli en riktig tävling. Alltså inget lotteri den här gången. (Jag blev jätteinspirerad av Anna på Boktycke, tack Anna) Det här kommer kanske inte bli lika kul som Boktyckes tävling, men nästan iallafall.

Tävlingen kommer att pågå i en vecka. Jag kommer att ställa en lite småklurig, bokrelaterad fråga varje dag. Med start i eftermiddag.

Regler:
1. Du måste bo i Sverige för att delta.
2. Tävlingen pågår alltså till nästa måndag den 5/3. Man kan ändra sina svar till kl. 12 samma dag.
3. Du svarar i en kommentar till varje fråga. Jag måste under tävlingens gång förhandsgranska alla kommentarer. (detta för att ingen ska kunna se vad någon annan har svarat.) Svaren på frågorna finns ibland på min blogg och ibland inte. Men man brukar kunna googla sig till det mesta. Varje rätt svar ger 1 poäng. Ställer jag någon fråga som jag anser vara lite svårare kommer den frågan att ge 2 poäng.

4. Du får jättegärna tipsa om tävlingen på din blogg. Inget måste dock.
5. Om det är flera som prickar in alla rätt/lika många rätt på mina frågor så kommer jag att ha en utslagsfråga under måndagen. Jag kommer då att lägga upp alla som har prickat in alla rätt eller samma antal rätt och sedan är de bara dem som behöver svara på utslagsfrågan.
6. Jag kommer att vara petig med rättstavningar under tävlingens gång. Detta för att det ska bli lättare att få fram en vinnare. Så tänk på att stava rätt. Det är jag som kommer att vara enväldig domare. Mitt beslut kommer inte att  kunna överklagas.

Fråga 1 kommer att alltså att komma upp senare idag. Jag hoppas att många vill vara med och tävla. Tycker själv att det är skitkul med bokbloggstävlingar.

Det här är böckerna du kan välja mellan:




The Carrie Diaries, Dead and Gone och Babbeldrottningen är helt nya. Babbeldrottningen är inbunden. Raising Demons är läst, men ändå i jättefint skick. Tävlar ut den här på bloggen för att jag nu har två ex. av den här hemma. Vinnaren får alltså välja en av dessa.

4 kommentarer:

  1. Kul! Ska definitivt vara med :3

    SvaraRadera
  2. Kul. Publicerar strax första frågan.

    SvaraRadera
  3. Man kan inte vinna "This Lullaby" istället? ;)

    SvaraRadera
  4. Nej för den vill jag spara till eventuellt bokbyte. Flera som verkar vilja ha den. Och jag byter hellre bort lite böcker nu istället för att bara ha tävlingar. Vilket ju också är kul. Men, skulle vara roligare för min del att byta bort lite böcker också.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...