måndag 27 februari 2012

The Princess Diaries, To the nines

Titel: To the nines
Författare: Meg Cabot
Serie: The Princess Diaries
Förlag: Macmillan Children's Books 
Utgivningsår: 2008
Språk: Engelska
Antal sidor: 240

(Utläst 23 feb 2012)

Beskrivning från Adlibris:
Mia has hit an all-time low. Lilly isn't speaking to her. Someone is posting horrible things about her on ihatemiathermopolis.com. Grandmere is forcing her to give a speech to two thousand of the most powerful businesswomen in America. And oh yeah: Michael, the love of her life, has dumped her. But despite what the press seems to think, Mia has more on her mind than recruiting a new Prince Charming. Like solving a 400-year-old mystery that could mean BIG changes for little Genovia. But is Mia really ready to throw away her tiara especially if it means destroying a dynasty?

Kommentarer:
Näst sista boken. Känns som jag har läst den här serien hur länge som helst. Och jag måste säga att jag kommer sakna den när den är utläst :,-(

Måste dock säga att den här kändes lite trist. Varför var den då trist? Och med trist, menar jag inte långtråkig utan att boken kändes lite deppig mot alla andra böcker i serien. Detta har ju då främst att göra med att Mia inte längre är tillsammans med Michael. Hon pratar inte heller med Lilly längre. Detta gjorde att boken kändes ganska trist. Tyckte det kändes jättekonstigt det här med Lilly, jag förstår att hon är sur. Men måste hon vara så himla taskig? Jag har gillat Lilly förut och älskar henne i filmerna... men fy, hon är ju verkligen inte värd att kallas vän längre. Med såna vänner, vem behöver fiender?

Det här med att Genovia skulle bli en demokrati tyckte jag mest kändes förvirrande, den biten gillade jag inte.

Och så till det här med J.P. Nej, nej, nej. Mia ska vara med Michael. Punkt slut. Jag saknade Michael i den här boken. Hoppas verkligen att han kommer tillbaka i sista boken.

Dock måste jag säga att jag diggar Tina. Starkt. Hon är nog min nya favoritkaraktär.

Längtar tills jag får läsa sista delen nu.

Betyg: 4/5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...