fredag 2 mars 2012

Bokbloggsjerka 2-5 mars.

Väldigt länge sedan jag var med i Annikas Jerka. Så länge sedan att ni kanske har glömt vad en Jerka är, ifall så är fallet - klicka här.

Helgens fråga lyder:

Finns det någon bok som har fått översvallande recensioner men som du själv absolut inte tyckte om?

Yes. Nick och Norahs oändliga låtlista. Det kan vara så att jag gjorde misstaget att läsa den på svenska istället för på engelska. Det verkar som att jag uppskattar David Levithan mer på engelska nämligen. Jag blev ju inte överförtjust i språket direkt, vilket bidrog till att jag inte ens orkade läsa klart boken. Dessutom handlade det ju bara om hur de festade, drack och rökte på och det är inte alls min cup pf tea. Så nej, jag tröttnade redan efter ca 2 kapitel. Jättesynd för att jag hade hört så mycket gott om den, alla verkar älska den. Men, nej - massa festande är verkligen inte något jag gillar att läsa om. Tycker bara det är ointressant.

Någon som har läst den på engelska? Eller kanske både på engelska och svenska? Är den bättre på engelska? (Skulle så gärna vilja tycka om den.)

12 kommentarer:

  1. Den har jag inte läst, och inte blir jag sugen heller;).

    SvaraRadera
  2. Haha, förstår det efter att jag sågade den nu med. Haha.

    SvaraRadera
  3. Jag har läst mycket bra om den på olika bloggar, men när jag själv läst vad den handlar om har jag inte blivit sugen att läsa den. Så bra verkar den inte i mina ögon :)

    SvaraRadera
  4. Nej, tycker inte att massa festande är speciellt intressant att läsa om.

    SvaraRadera
  5. Kan inte påstå att jag är sugen på att läsa denna :)

    SvaraRadera
  6. Har knappt läst något bra om den boken, bara att den var okej precis som jag tyckte :)

    SvaraRadera
  7. Svar
    1. Okej, du kan ju prova och se vad du tycker.

      Radera
  8. Den har jag aldrig hört talas om. Men så verkar den inte handla om ett ämne som tilltalar mig. Vad är det för genre? "Mycket festande" låter antingen som socialrealism eller Chick-lit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha!! Det är en ungdomsbok. Vet inte vad det är för genre, ska tydligen vara lite romance.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...