fredag 9 mars 2012

Bokbloggsjerka 9-12 mars.

Ursäkta det lite dåliga uppdaterandet de senaste dagarna. Har haft fullt upp på jobbet, men hoppas på att kunna blogga lite mer nu under min lediga dag + helgen.

Tänkte börja med att svara på en ny fråga i Annikas bokbloggsjerka. Denna  helgs fråga lyder.


Nu ger jag dig ett virtuellt presentkort värt 1000 kr. Vilka böcker skulle ligga i din korg när du väl har kommit fram till kassan?

Ps. Eftersom det här är en variant av en fråga som vi redan har haft kommer här en bonusfråga: Finns den en översättare som du tycker är risa/rosa?

 Oj, oj, oj, det var en svår fråga. Finns ju så många böcker jag är sugen på, men här är några av dem iallafall. Orkar inte lägga in bilder på alla.



Är nyfiken på alla dem här av olika orsaker. Men speciellt på The fault in our stars, som har blivit hyllad på varenda blogg som har recenserat boken. Spännande! I övrigt så hade jag nog även lagt All my friends are superheroes, andra och tredje delen i Maze Runner-serien plus några fler Sarah Dessen-böcker i varukorgen också.
 

Är inte så insatt i olika översättare, så får nog passa på den frågan.

18 kommentarer:

  1. Ser att du läser mycket på engelska. Det gör nästan aldrig jag. Kul att se vad alla skulle välja!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag gillar att läsa på originalspråk. Jättekul att se vad alla skulle välja ja!

    SvaraRadera
  3. The fault in our stars är jag också nyfiken på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ska tydligen vara riktigt bra!

      Radera
  4. Jag har inte hört talas om en enda bok av alla de du har på din lista. Det gör mig orolig. Det finns alltså mängde med böcker som jag aldrig hört talas om, som kanske också är läsvärda... så mycket böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi... vad härligt! Då har ju du jättemycket härlig läsning framför dig! ;-)

      Radera
  5. "Soulless" fanns med i min bokbloggsjerka den här veckan också!

    SvaraRadera
  6. Jag har inte heller hört talas om några. Jag tyckte att Anyas ghost har en väldigt fin utsida.

    SvaraRadera
  7. Eller hur? Det är ett seriealbum. Älskar också omslaget. Tycker det är jättefint!

    SvaraRadera
  8. Där var mycket jag inte kände igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej.... läser ju mycket ungdomsböcker på engelska, så läser man inte så mycket sånt så är nog titlarna lite okända.

      Radera
  9. du borde faktiskt läsa the fault in our stars. den är helt okej och ganska viktig. på något sätt.
    postade en liten recension här: http://bokbeast.blogspot.com/2012/03/fault-in-our-stars.html

    och btw, kul att du läser böckerna på deras originalspråk (engelska), precis som jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nice! Ska kolla där då.

      Ja, gillar originalspråk bäst!

      Radera
  10. The fault in our stars och Jellicoe road vore finfina att ha hemma!

    SvaraRadera
  11. Verkligen! De skulle gärna få en plats i min hylla!

    SvaraRadera
  12. The Fault in Our Stars är nog det bästa jag har läst sen jag slog igen Harry Potter and the Deahtly Hallows borta i 2007. Sedan är det inte dumt att omslaget är så vackert och sitter riktigt fint här hemma i bokhyllan :)

    SvaraRadera
  13. Nice! Har bara lite svårt att se hur jag ska kunna läsa en bok där huvudpersonen har cancer. Jag vet inte om jag orkar med en sån sorglig bok just nu. Jag är så blödig.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...