söndag 18 mars 2012

I min brevlåda (15): Och så gick det med det köpstoppet...


Arrrgh, jag skulle ju inte köpa några nya böcker. Jag har ju köpstopp! Det gick ju sådär, måste jag säga. Jag kunde ju bara inte hålla fingrarna borta när jag såg The Night Cirkus  för första gången i en fysisk butik. För när jag och sambon var på besök i Linköping förra helgen så såg jag den och kunde inte lämna kvar den - utan den fick ju såklart följa med hem.

Sedan fick jag syn på De målade grottornas land på bokrean på ICA MAXI och kunde inte låta bli att köpa den när den ju var såååå billig. Hade tänkt att vänta tills pocketvarianten skulle komma, men orkade inte vänta. Nu kommer den dessutom att vara inbunden och passa ihop med alla de andra böckerna i hyllan.

Ja, ja det där med köpstopp får väl vänta... men ska i alla fall försöka köpa lite färre böcker än vad jag annars brukar göra - vilket jag i alla fall lyckats med än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...