torsdag 1 mars 2012

Månadsrapport: februari 2012

Läst i februari 2012;

Hemsökt, Medlaren - Meg Cabot
Beauty Queens - Libba Bray
The Princess Diaries, To the nines - Meg Cabot
Döda flickors dans - Rachel Caine
Hundar, hus och hjärtats längtan - Lucy Dillon
Glashuset - Rachel Caine
The Princess Diaries, After Eight - Meg Cabot
Anna and the french kiss - Stephanie Perkins
Raising Demons - Rachel Hawkins

Totalt lästa böcker: 9
Antal böcker lästa på engelska: 5
Antal böcker lästa på svenska:
3

Bästa boken var: Helt klart Anna and the french kiss. Fantastiskt mysig! Älskade känslan jag fick av den boken. 

Sämsta boken var: Det får nog bli Beauty Queens. Den var egentligen inte dålig, men jag hade nog lite för höga förväntningar så jag blev ganska besviken.

Sammanfattning av månaden: En väldigt upp och ner månad. Har varit sjuk mycket och därför har nog läsandet fått lida ibland, då jag inte haft så mycket lust att läsa emellanåt. Är ändå nöjd med månaden som helhet då jag ändå har avslutat 9 st böcker. Det tycker jag är fullt godkänt. Lika många som förra månaden. Så helt okej. Är också förvånad över att jag har läst så många böcker på engelska. Vanligtvis så brukar jag läsa fler på svenska. Lite besviken dock på att jag inte har fått några hyllvärmare lästa. Måste försöka ta tag i dem. Får bli ett mål för nästa månad. 


Planerar att läsa i februari: Oj. Mycket. Kommer att avsluta Hemsökt- och The Princess Diaries. Sedan hoppas jag på att jag kan påbörja några fler serier som jag har första boken av hemma. Till exempel Uglies och The Vampire Academy. Samt att jag hoppas att jag har ork att ta tag i hyllvärmarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...