lördag 10 mars 2012

The Tiny Wife av Andrew Kaufman

Titel: The Tiny Wife
Författare: Andrew Kaufman
Språk: Engelska
Antal sidor: 80

(Utläst 2 mars 2012)

Beskrivning från Bokus:
A robber charges into a bank with a loaded gun, but instead of taking any money he steals an item of sentimental value from each person. Once he has made his escape, strange things start to happen to the victims. A tattoo comes to life, a husband turns into a snowman, a baby starts to shit money. And Stacey Hinterland discovers that she's shrinking, a little every day, and there is seemingly nothing that she or her husband can do to reverse the process. Can Stacey and the other victims find a solution before it is too late? The Tiny Wife is a weird and wonderful modern fable. Small, but perfectly formed, it will charm, delight and unnerve in equal measure.

Kommentarer:
Wow! Hade inte hört jättemycket om den här boken innan jag läste den. Hade bara hört av Miriam på Schitzo-Cookies bokblogg att den skulle vara väldigt annorlunda och väldigt mysig. Så jag hade inga jättehöga förväntningar egentligen. Jag hoppades bara på lite annorlunda läsning.

Fick jag då det? ABSOLUT. Det här är bland det charmigaste jag någonsin har läst. Boken är egentligen helt knäpp! Jag kom på mig själv att sitta och fnissa högt för mig själv där i soffan. Jag tyckte boken var så galen att jag var tvungen att skicka ett sms till min sambo som var på jobbet och säga att: "Den här boken måste du läsa!! Den är helt knäpp - på ett bra sätt." För det är så precis jag känner efter att ha läst ut den. Den är bland det tokigaste och knäppaste jag har läst - men den är så himla BRA! Jag kunde inte få nog. Ville inte att tokigheterna skulle ta slut.

Älskade också det lilla formatet på boken. Så liten och söt! Tycker det passar ihop med innehållet som ju är så speciellt. Passar att även formatet är lite annorlunda jämfört med andra böcker.

Jag är skitglad att jag plockade upp den här och bad min sambo att köpa den då Pocket Shop hade bokrea för någon vecka sedan. Och jag kommer att tipsa ALLA om att läsa The Tiny Wife för det är den värd. Nu gäller det att efter mitt köpstopp inhandla Andrew Kaufmans andra böcker - för nu har jag hittat en ny favoritförfattare!

                              Betyg: 5/5

Här har Pocket Shop själva bloggat om boken.

5 kommentarer:

  1. Den var söt och jätteannorlunda! Jag gillade det. Skönt med något annat ibland. Många av de böcker jag läser nu handlar ju om typ samma sak. Skönt med nåt helt annat som omväxling!

    SvaraRadera
  2. Det låter som en bok jag ska läsa någon gång :). Tänkte passa på att fråga dig, du läser ju mycket YA böcker på engelska, något jag själv inte gjort hittills men tänkte börja med. Tänkte höra om du har några tips på böcker som du tycker är grymt bra och som man kan börja med?

    SvaraRadera
  3. Beror på vilken genre inom YA,
    söt romantik: Vad som helst av Sarah dessen eller Stephanie Perkins

    Vampyrer: Vampire Academy

    The mortal instruments är bra!

    SvaraRadera
  4. Tack! Ska kolla in dom :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...