måndag 5 mars 2012

Vinnaren + de rätta svaren i tävlingen.

Har varit en kul tävling det här. Kul att några ville vara med i alla fall. Blev inte så många som jag hade hoppats på, men kul att det blev ett par st i alla fall.

Många av er som var med var snubblande nära, men det kommer inte att behövas någon utslagsfråga då det blev endast EN person som prickade in alla rätt.

Här kommer de rätta svaren.

1. Minnie (1 p)
2. David (2 p)
3. Det här var den svåraste frågan, inte många kunde denna. Det rätta svaret är trädgårdsmästare eller landscape gardener på engelska (om man har läst boken på originalspråk.) (2 p)
4. Julia och Valentina (1 p)
5. Här har jag varit ganska snäll. Exempel på svar är: Lilly, Clarisse, Michael, Tina m.m. (1 p)
6. Styxx Fantasy (1 p)
7. Jonathan Safran Foer (1 p)

Totalt kunde man alltså få ihop 9 poäng.
Och det var det bara en person som lyckades med och det är............. *trumvirvel*

Frida.

Grattis till ett bra jobb!

Du får nu välja en av dessa böcker som vinst.


När du har gjort ditt val skicka ett mail till:
nfolkving@gmail.com och berätta vilken bok du väljer samt lämna din adress så kommer boken att komma hem till dig inom kort.

Tack så mycket till alla som deltog, kul att ni ville vara med!

Skulle vinnaren mot förmodan inte höra av sig kommer jag givetvis att kora en ny vinnare. Det blir så klart den person med flest antal rätt.

9 kommentarer:

  1. Hej! Nu har jag lagt upp en bokbytarlista på min blogg.

    SvaraRadera
  2. Kul! Då ska jag kolla på den.

    SvaraRadera
  3. Det är pocketböcker. De är vällästa, det syns på speciellt på ryggen. I ena boken är det en sida som är tejpad. Men de är fläckfria. Ska vi byta? Mejla mig din adress på jana.rosell@live.se så får du min!

    SvaraRadera
  4. Hmmm... jag är väldigt kräsen med mina böcker. Och byter bara om dem är i fint skick. Vill helst inte byta om det är tejpade sidor och så. Är lite petig.

    Är det någon av dina böcker som är i bättre skick?

    SvaraRadera
  5. Okej. Alla andra, förutom Oskuld och erfarenhet, är i bättre skick, de är bara lästa 1-2 gånger.

    SvaraRadera
  6. Skulle möjligen kunna tänka mig Keeping faith istället då. Är ju samma författare.

    SvaraRadera
  7. Kollade på den boken nu, och den var visst inte i så fint skick som jag trodde. Den är förvisso hel, men den har varit blöt så sidorna är liksom lite vågiga. Men du vill inte alls ha de här slitna böckerna, eller? Annars kan jag tänka mig att byta så at du får alla tre, och jag får The Secret Garden. Vad säger du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej. Vill inte ha alltför slitna böcker. Men du får gärna höra av dig om du uppdaterar listan senare.

      Radera
  8. Ok. Själv gillar jag slitna böcker, det är lite charmigt tycker jag :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...