fredag 27 april 2012

11 frågor.

Har sett att dessa 11 frågor har snurrat runt ute i bloggvärlden och nu blev det tydligen min tur att besvara dem. Blev nämligen utmanad av Anna att svara på följande frågor. Såg dock precis då jag redan svarat att jag även blivit utmanad av Bella, men lite smålat som jag är efter jobbet så orkar jag faktiskt inte svara på fler frågor. Det tar ju ganska lång tid. Så hoppas det är ok. Men här är svaren på de första 11 iallafall. (Kanske inte helt bokrelaterade dock.)

Regler:
- Har du blivit utmanad så ska du svara på de 11 frågor din utmanare gett dig och posta på din blogg!
- Välj sedan 11 nya att utmana och länka i ditt inlägg.
- Hitta på 11 nya frågor till dem!

1. Vilken egenskap är du mest nöjda med hos dig själv?
Att jag ofta lyckas vända något negativt som hänt till något positivt. Att jag lär mig av mina misstag.

2. Nämn en riktigt pinsam sak som du råkat ut för.
En gång skulle jag skriva ett sms och beklaga mig för en kompis om någonting dåligt min pojkvän hade gjort och så råkade jag skicka det sms:et till min kille istället! Men han tog det bra... och jag skojade till det lite om att: "hint hint nu vet du vad jag tycker om att du gör så där!" Han skrattade bara.

3. Vilket ämne är/var du sämst på i skolan?
Utan tvekan matte. Och det lever kvar lite än idag. Matte gav mig verkligen dåligt självförtroende i skolan. En av mina bästisar var jätteduktig på matte. Själv var jag värdelös på det så var det någonting som sänkte mig i skolan så var det just matte. Och matte anses ju ändå vara ett högstatus-ämne. Är du duktig på matte så är du smart. Helt sjukt egentligen. Det spelade ju liksom ingen roll om jag var duktig på något annat. Jag fick ändå stämpeln att jag inte var lika smart som exempelvis min kompis.

4. Om du har gjort något bra och vill belöna dig själv, vad gör du då?
Det beror lite på vad det är jag har gjort. Då jag pluggade på universitetet och var inne i en tv-serie period så kommer jag ihåg att då jag tyckte det gick segt att plugga alltid belönade mig själv efter att jag pluggat duktigt att få se ett avsnitt av min favorittv-serie. Det motiverade mig! Nu för tiden då jag vill ge mig själv en belöning brukar jag köpa mig en bok om jag klarat av något svårt eller så.

5. Finns det några slags böcker du verkligen inte klarar av och varför i så fall?
Faktaböcker gillar jag inte. Mest för att jag fick nog av sådana i skolan tror jag.

6. Har du någon framtidsplan/dröm som du verkligen hoppas slår in om några år?
Jag har två faktiskt. Dels hoppas jag på att kunna ha möjlighet att skaffa hund. Och att en dag kunna ha som ett eget bibliotek hemma. Skulle vara så mysigt. Hund kommer det bli nu i sommar. Är helt euforisk! Bibliotek får bli en senare fråga. Men tänk vad mysigt att få inreda det som jag vill... lite gammaldags möbler.


7. Döper du föremål som du äger? (Exempel: Har din cykel något namn?)
Nej, jag brukar inte döpa föremål. Fast just min cykel brukar jag kalla BabyBlue för att den just är babyblå. Hahaha.

8. Vad är det första du gör när du går upp på morgonen?
Jag går på toa.

9. Om du kunde byta liv med vem som helst under en dag, vem skulle det i så fall vara och varför?
Gwyneth Paltrow. Varför? För att hon är gift med Chris Martin, som sjunger gudomligt. Och vore jag henne skulle jag få äran att lyssna på Chris Martin hur mycket jag ville. Kanske vara med på Coldplays turné under en dag. Det vore nice!


10. Föredrar du några få vänner som står dig nära eller många vänner som du inte känner så väl?
Några få som står mig nära helt klart. Jag tror på kvalité inte kvantitet.

11. Använder du paraply när det regnar ute eller är du lite wild and crazy?
Jag använder paraply. Förutom någon gång på sommaren. Mysigt med varmt sommarregn!


Det verkar som att de flesta bloggar redan har blivit utmanade så därför hoppar jag över att utmana någon. Men däremot så kan den som vill om man känner sig manad svara på dessa frågor.

De 11 frågorna ni ska besvara:
 1. Vilken årstid gillar du bäst och varför?
2. Vem är din allra bästa vän?
3. Läser du ut alla böcker du påbörjat?
4. Vem är din favoritskådis och varför?
5. Berätta om något du gjort som du är stolt över!
6. Vad är din högsta dröm?
7. Nämn tre saker du skulle ta med till en öde ö!
8. Storstad eller landet? Och varför!
9. Om du kunde vara bästa vän med en kändis vem skulle du välja då?
10. Vilket är ditt drömjobb?
11.Vilket land skulle du allra helst besöka och varför?

2 kommentarer:

  1. Hihi, ditt svar på nummer 6 kan lika gärna ha kommit från mig. Vill också ha en hund (dock är jag allergisk och jobbar fulltid så det är både svårt att hitta en hund som jag kan ha och som jag hinner ta hand om). Biblioteket jobbar jag på :) Hemmabiblioteket jobbar jag på. Köper ju emr och mer böcker nu ^^

    SvaraRadera
  2. Jag är också allergisk egentligen. Fast bara mot katter verkar det som. Och några andra djur. Men inte mot hund som tur är. Sedan har vi valt en hundras som inte fäller. Många allergiker kan därför ha den rasen, inte alla dock.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...