onsdag 25 april 2012

30 days of books. Day 19.

Day 19 – Favourite book turned into a movie.

Visste inte riktigt hur jag skulle tolka den här frågan. Favoritbok som blivit film... betyder det alltså att jag inte behöver gilla filmen? Jag vet inte, men jag väljer att göra det lätt för mig och välja böcker där jag både gillar boken och filmen.

 

Jag älskar Princess Diaries-serien av Meg Cabot och jag älskar även filmerna med Anne Hathaway. The Time Traveler's wife som jag läst på svenska av Audrey Niffenegger är en annan favoritbok. Filmen tyckte jag också var helt OK, även om jag gillar boken bättre.


Se mina andra svar i den här utmaningen här.

6 kommentarer:

  1. Jag har utmanat dig till att svara på 11 frågor! All information hittar du om du klickar på länken:

    http://bookshelf.blogg.se/2012/april/11-fragor.html#comment

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej. Vad kul då ska jag kika på dem.

      Radera
  2. Jag håller med dig på allt. Två awesome böcker/bokserier och filmer!

    SvaraRadera
  3. Du har blivit utmanad på min blogg. Kika in! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, aj då. Jag har precis blivit utmanad och svarat på 11 frågor. Så orkar inte svara på 11 till. Men jag länkar till din blogg i fråge-inlägget iaf.

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...