onsdag 25 april 2012

Babbeldrottningen i New York av Meg Cabot

Canon EOS 1100D


Titel: Babbeldrottningen i New York
Författare: Meg Cabot
Serie: Babbeldrottningen
Förlag: Norstedts Förlag
Utgivningsår: 2010
Språk: Svenska
Antal sidor: 293

(Utläst 20 april 2012)

Beskrivning från Adlibris:
Lizzie Nichols har ett stort problem i livet: hon kan aldrig hålla tyst! Hon har en osviklig förmåga att säga fel saker vid fel tidpunkt. Nu är hon i New York, lika bubblande charmig och optimistisk som alltid. Det gäller bara att hitta ett jobb och en bostad så blir allt toppen.

Men hon måste kämpa sig igenom den ena förnedrande situationen efter den andra och får slutligen jobb som receptionist på en advokatbyrå. Inte precis hennes drömjobb (som är att öppna en vintagebutik för brudklänningar) men det betalar i alla fall räkningarna. Fast hennes råd till blivande brudar att inte skriva på äktenskapsförorden underlättar inte precis hennes karriär. Kan hon aldrig lära sig att hålla munnen stängd!

Kommentarer:
Blir en väldigt kort recension det här, för jag har inte så jättemycket att säga. Jag gillar Babbeldrottningen, både 1:an och den här. Det är underhållande, lättläst chick-lit när den är som bäst.

Jag har dock ett par funderingar/åsikter:

Lite tråkigt att det kändes så förutsägbart med Shari, jag gissade hur det låg till rätt fort, haha. Trist att hon och Chaz gjorde slut dock. Jag gillade de tillsammans.

Gillade inte alls det som hände i slutet. Alltså jag gillade cliffhangern, men jag gillade inte vad Lizzie och Chaz höll på med. Vad f-n hände liksom? Nej, det gjorde mig jätteförvirrad. I slutet kände jag att jag inte förstod vad Lizzie höll på med eller vad hon egentligen kände för någon av killarna. Tyckte det kändes väldigt luddigt.

Blir ändå ett bra betyg, men slutet som kändes väldigt förvirrande drar tyvärr ner betyget lite. 



Betyg: 3/5

Vet inte riktigt hur jag ska göra med den här serien dock. Tredje delen finns ju inte på svenska och jag ville ju ha alla böcker i serien i samma format och på samma språk.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    har just läst ut den och vill så gärna ha tag i den tredje. Du vet inte om den kommit ut på Svenska än eller om den kommer att göra det? :)

    Mvh / Josefin även jag en bokslukare!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Fin blogg du har! Ska kika lite närmare...
    Vet du om det kommer en trea?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...