fredag 20 april 2012

Bokbloggsjerka 20-23 april

Ber om ursäkt för den urdåliga uppdateringen den senaste veckan. Men jag har haft fullt upp på jobbet med teaterföreställningar för föräldrar och mycket övertid så jag har helt enkelt inte haft tid att uppdatera bloggen. Har inte haft så jättemycket tid att läsa heller faktiskt. Det ska det bli ändring på nu under helgen!

Tänkte därför dra igång bloggandet med ett nytt bokbloggsjerka-inlägg. Haha, långt ord. Om du inte vet vad en jerka är, klicka här!
Helgens fråga är:

Hur många sidor/kapitel ger du en bok innan du lägger undan den om den inte tilltalar dig över huvud taget.

Förut var jag kass på att lägga ifrån mig en bok innan den var utläst, men sedan jag startade den här bloggen så har jag blivit bättre på att lägga ner om jag inte gillar boken. Min lästid har blivit mer begränsad i och med att jag börjat jobba och jag har börjat samla på mig mer böcker än någonsin. Därför har jag helt enkelt inte tid att lägga ner massa tid på en bok jag inte gillar. Numera brukar jag läsa ungefär 5 kapitel - och tycker jag fortfarande att boken är tråkig eller av någon annan anledning inte gillar den så ger jag upp och tar nästa i högen.

Men detta varierar ju - ibland ger jag upp tidigare och ibland senare. Men har jag inte kommit in i boken efter ca. en tredjedel är det tack och adjö.

Hur brukar ni göra?



8 kommentarer:

  1. Jag har också blivit bättre på det sen jag startade bloggen!

    SvaraRadera
  2. Det är skönt... gillar inte att tvinga sig igenom en bok man inte tycker om. Då försvinner ju läsglädjen.

    SvaraRadera
  3. Instämmer med er föregående skrivare! Byt om du inte gillar :)

    SvaraRadera
  4. Jag läser ut böckerna jag påbörjar jag :)

    SvaraRadera
  5. Jag läser inte ut alla böcker, men den som vill veta hur länge jag står ut får kolla på min blogg. :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...