fredag 6 april 2012

Bokbloggsjerka 6-9 april.

Länge sedan jag deltog i Annikas bokbloggsjerka.
Klicka här om du vill veta vad en Jerka är.

Denna veckas fråga lyder:

Hur arrangerar du dina böcker? Efter färg, form, författare, genre etc?

Jag sorterar huvudsakligen efter genre.
Jag har en hylla med feel-good och chic-lit, en med fantasy, dystopier och vampyrböcker, en med klassiker som går över i lite blandat + en för mina Meg Cabot böcker som är ganska många. Jag har även en hylla för alla mina olästa böcker.

14 kommentarer:

  1. Det är väldigt kul att läsa allas svar på detta då de flesta verkar sortera på olika sätt!

    SvaraRadera
  2. Jag vet. Det är jättekul och man får mycket inspiration!

    SvaraRadera
  3. Jag sorterar mina böcker ungefär som du... enligt genre. Fast jag har inte så många böcker, så det är inte så svårt.

    SvaraRadera
  4. Hehe, ok. Intressant att höra hur folk sorterar.

    SvaraRadera
  5. En hylla med dystopier, det var lite lustigt tycker jag. Men du hade ju en hylla med feel-good att ta upp en regnig dag.

    SvaraRadera
  6. Inte bara dystopier. Det är blandat dystopier och fantasy.

    Nej, feel-good är aldrig fel. Haha.

    SvaraRadera
  7. Jag tycker jag har så svårt att dela upp i genre, så det funkar inte för mig. Ibland vet jag bara inte var en bok hör hemma :)

    SvaraRadera
  8. Det är faktiskt svårt ibland. Iallafall med vissa böcker. Därför min klassikerhylla är lite skum.

    SvaraRadera
  9. Hur sorterar du inom en genre?

    SvaraRadera
  10. Blir nog lite i den ordning jag köper böckerna. Jag fyller bara på helt enkelt. Ingen bokstavsordning eller så.

    SvaraRadera
  11. Genre skulle jag kunna tänka mig att sortera efter om jag hade fler böcker men samtidigt är det som Monika säger svårt att veta ibland. Då får man ju ha en blandat-hylla och det skulle jag störa mig på! :-)

    SvaraRadera
  12. Det är jättesvårt att veta ibland ja.

    SvaraRadera
  13. Verkar vara ett bra sätt, lätt att hitta i.

    SvaraRadera
  14. Ja, jag gillar att lätt hitta den bok jag söker. Tror att andra sätt skulle göra det svårare.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...