torsdag 5 april 2012

Lola and the boy next door av Stephanie Perkins

Canon EOS 1100D
Titel: Lola and the boy next door
Författare: Stephanie Perkins
Förlag: Dutton Books
Utgivningsår: 2011
Språk: Engelska
Antal sidor: 384

(Utläst 30 mars 2012)

Beskrivning från Adlibris:
In this companion novel to "Anna and the French Kiss," two teens discover that true love may be closer than they think
Budding designer Lola Nolan doesn't believe in fashion . . . she believes in costume. The more expressive the outfit - more sparkly, more fun, more wild - the better. But even though Lola's style is outrageous, she's a devoted daughter and friend with some big plans for the future. And everything is pretty perfect (right down to her hot rocker boyfriend) until the dreaded Bell twins, Calliope and Cricket, return to the neighborhood.
When Cricket - a gifted inventor - steps out from his twin sister's shadow and back into Lola's life, she must finally reconcile a lifetime of feelings for the boy next door.


Kommentarer:
Fick den här gulliga boken på Alla hjärtans dag av min pojkvän. Hade skyhöga förväntningar eftersom jag ÄLSKADE Anna and the french kiss av samma författare. Levde då denna bok upp till förväntningarna. Njaee... jag vet inte. Jag gillade den verkligen, men jag tycker nog inte att den var riktigt lika bra som Anna and the french kiss. Många tycker att den är bättre, men jag håller inte riktigt med. Vet egentligen inte riktigt varför. Jag hade nog bara för höga förväntningar helt enkelt. Men jag älskade ändå den här boken. Dock inte lika mycket som Anna då.

Jag måste dock ändå hylla Stephanie Perkins. Tycker att hon är ett geni! Hon lyckas så himla bra med att skriva om romantik på ett väldigt puttenuttigt sätt men utan att det blir cheesy. Det blir istället äkta och bara helt magiskt. Älskar stämningen i hennes böcker.

Magi.


Så romantiskt!

Dock måste ju det bästa ändå vara karaktärerna. Älskar Lola och alla hennes crazy stilar. Hon är bara så himla unik och jag bara älskar henne. Alla hennes peruker och allt. Älskar att hon har två pappor. Påminner mig lite om Rachel i Glee, haha. Och Cricket då? Shit... kan man göra annat än att älska honom också? Skulle inte tro det. Dock kommer alltid St. Clair vara min favvo. Men Cricket är en god tvåa. Så för er som gillade Anna and the french kiss, läs för tjyven, LÄS!

Jättesvårt att sätta betyg. Men det måste nog bli en 5:a iallafall, även om den är svag. För boken är trots allt helt magisk även om den inte riktigt levde upp till mina förväntningar.

Betyg: 5/5

2 kommentarer:

  1. Jag känner som du. Lola var jättebra men den slår inte Anna.

    SvaraRadera
  2. Kul att jag inte är ensam om att tycka det! Anna var verkligen klockren. Lola var fantastisk. Men Anna var MAGISK.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...