lördag 21 april 2012

The Maze Runner av James Dashner

Canon EOS 1100D

Titel: The Maze Runner
Författare: James Dashner
Serie: The Maze Runner
Förlag: Delacorte Press Books for Young Readers
Utgivningsår: 2010
Språk: Engelska
Antal sidor: 375

(Utläst den 8 april 2012)

OBS! Denna bok ingår i temat dystopier! (Jag kommer att sammanfatta temat i en videorecension då alla böcker är utlästa.)

Beskrivning från Amazon:
When Thomas wakes up in the lift, the only thing he can remember is his first name. His memory is blank. But he’s not alone. When the lift’s doors open, Thomas finds himself surrounded by kids who welcome him to the Glade—a large, open expanse surrounded by stone walls.

Just like Thomas, the Gladers don’t know why or how they got to the Glade. All they know is that every morning the stone doors to the maze that surrounds them have opened. Every night they’ve closed tight. And every 30 days a new boy has been delivered in the lift.

Thomas was expected. But the next day, a girl is sent up—the first girl to ever arrive in the Glade. And more surprising yet is the message she delivers.

Thomas might be more important than he could ever guess. If only he could unlock the dark secrets buried within his mind.

Kommentarer:
Hade rätt höga förväntningar (för att inte säga VÄLDIGT höga) då jag började läsa den här boken. Hade hört så mycket gott om den. 

Tyckte då jag började läsa att den var ganska förvirrande till en början. Fattade inte så mycket de första sidorna. Det tog ca 50 sidor innan jag började komma in i boken. Men då jag gjorde det - oj vad spännande det var. Jag ville inte sluta läsa! Gillar att det är korta kapitel. Det gör att boken blir lättläst. Gillar även att kapitlen ofta slutar med en cliffhanger. Påminner mig lite grann om hur Hungerspelen är skriven och det är positivt.  

Gillade karaktärerna. Speciellt Thomas och Teresa. Jag fick lite vibbar från dem, lite love tension... det gillade jag. Jag hoppas på att de blir ett par senare.
Sedan undrar jag varför Teresa var det enda tjejen? Alla andra var killar. Hmm... men det kanske man får reda på senare. 

Älskade slutet! Måste köpa tvåan SNART!

                                                 
                               Betyg: 5/5


Se mer om vad jag tyckte i kommande video där jag kommer sammanfatta det här temat.

2 kommentarer:

  1. Jag vill också ha det här omslaget! Men eftersom det andra omslaget var billigare köpte jag det istället...

    SvaraRadera
  2. Ok... hehe... jag gillar verkligen det här omslaget faktiskt. Men det andra var inte så dåligt heller.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...