fredag 11 maj 2012

30 days of books. Day 21.

Ursäkta att jag har varit så dålig på att blogga den senaste tiden. Jobbet har helt enkelt tagit upp all min tid. Hopplöst när det blir så! Har inte blivit mycket läst heller, endast ca 100 sidor på typ 5 dagar. Jag hoppas verkligen på bättring snart.

Så i brist på annat att uppdatera med får det bli en ny fråga i 30 days of books-utmaningen.

Day 21 – Favourite book from your childhood.

Hmm... ingen lätt fråga. Det finns ju massor!
Här är två gamla favoriter! Älskade ju tvillingböckerna också, men det vet ni ju redan eftersom jag har nämnt det vid ett flertal tillfällen här på bloggen redan. Till exempel här. Dock gjorde jag ju som sagt misstaget att läsa om några böcker i vuxen ålder. Aj, aj - vad jag ångrar det!

Fem-böckerna av Enid Blyton var en klar favorit!
Kommer ihåg när min pappa brukade
läsa högt ur dem för mig på kvällarna.
Vitnos-serien var en annan favorit. Älskade denna.
Jag kommer ihåg att jag ibland blev mutad av mina föräldrar för att orka åka den långa vägen från Småland till Norrland varje sommar. Inte helt sällan var mutan i form av en Vitnos-bok då jag var i 8-9 års åldern.




3 kommentarer:

  1. Såg att du läst Babbeldrottningen och jag undrar om du vet hur många böcker det är i serien/hur många det planeras i serien, och om alla kommer översättas? :)
    Btw, kika gärna in på min blogg och se min bookaul, skulle vara kul och se vad du tycker, älskar dina bookhauls!

    SvaraRadera
  2. Aldrig läst varken den ena eller den andra men hört många som gillar dem :)

    SV: Ja, det ska bli kul att se vad jag tycker om dem! :D

    SvaraRadera
  3. Felicia: Vad roligt att du gillar mina book hauls! Tack.
    I Babbeldrottningen verkar det finnas tre böcker. Babbeldrottningen och Babbeldrottningen i New York. Dock verkar ej den sista vara översatt till svenska, vilket jag stör mig skitmycket på. Senast jag hörde så planerar de inte att översätta den heller. Suck.

    Nilma: Älskade dem när jag var liten.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...