söndag 27 maj 2012

Anya's ghost av Vera Brosgol

Canon EOS 1100D

Titel: Anya's Ghost
Författare: Vera Brosgol
Förlag: First Second
Utgivningsår: 2011
Språk: engelska
Antal sidor: 221

(Utläst 20 maj 2012)

Beskrivning från Goodreads:
Anya could really use a friend. But her new BFF isn’t kidding about the “Forever” part...

Of all the things Anya expected to find at the bottom of an old well, a new friend was not one of them. Especially not a new friend who’s been dead for a century.

Falling down a well is bad enough, but Anya’s normal life might actually be worse. She’s embarrassed by her family, self-conscious about her body, and she’s pretty much given up on fitting in at school. A new friend—even a ghost—is just what she needs.


Kommentarer:
Kändes som det första riktiga seriealbumet jag läst. Läste ju Jane Eyre innan med, men det var ju bara en klassiker i serieformat så ville prova att läsa ett "riktigt" seriealbum. Och det är jag jätteglad att jag gjorde för: OJ vad jag gillade det här!! Så fint tecknat... precis min stil och jag gillade berättelsen väldigt mycket. Mer sånt här tack!

Gick väldigt snabbt att läsa ut. Tror det tog mig typ totalt 1,5 timme att läsa ut den. Ville inte att det skulle ta slut. Dock är jag inte överförtjust i slutet, det var det enda som förstörde boken. Sedan gillade jag inte killen som Anya var kär i heller... jag menar HALLÅ, vad fan höll han på med? Och sedan hans korkade flickvän som bara gick med på hans beteende. Näe, kändes inte okej!

Tyckte det var kul också att jag hela albumet igenom trodde att Anya's "kompis" var en kille. Jag vet ju att Siobhan är ett tjejnamn men iaf... antar att hon skulle föreställa en pojkflicka. Men jag gillar att hon fick vara det istället för nån girly-girl. Vad jag däremot inte gillade var att jag ibland tyckte att Siobhan och Anya hade ett ganska taskigt sätt mot varandra. Ibland undrade jag om de verkligen var kompisar.

Så hade det inte varit för slutet och enligt mig lite märkliga relationer så hade jag gett Anya's Ghost full pott. Nu får det bli 4/5, men det är ju inte så illa pinkat det heller.

                                    Betyg: 4/5

Passar på att slänga med boktrailern som jag tyckte var jättesöt!

8 kommentarer:

  1. Håller med om slutet. Annars ett toppenalbum =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jupp. Älskade det fram till slutet som jag tyckte var lite meh.

      Radera
  2. Beställde denna förra veckan, hoppas adlibris får tummen ur och skickar hit den snart! :D

    SvaraRadera
  3. Åh, den historien är så fint tecknad, rolig och underbar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillade den jättemycket!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...